حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:

استان کُردستان با کمبود بیش از سه هزار معلم روبروست/ پنج معلم کردستانی راه یافته به بخش کشوری از بانوان هستند

  • کد خبر : 9911
  • 11 اردیبهشت 1402 - 12:38
استان کُردستان با کمبود بیش از سه هزار معلم روبروست/ پنج معلم کردستانی راه یافته به بخش کشوری از بانوان هستند
با اشاره به کمبود معلم در استان کردستان افزود: براساس آمارگیری صورت گرفته در دو سال اخیر سه هزار و ۴۶ نفر معلم در تمام مقاطع تحصیلی استان کمبود داریم که با دعوت به کار بازنشستگان این امر جبران شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، هاشم نظامی جلال  مدیر کل آموزش  پرورش کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، که به مناسبت گرامیداشت روز معلم برگزار شد، اظهار کرد: معلمی از شئون الهی بوده و ائمه  اطهار همگی معلمان نمونه ای در جهان اسلام بوده اند.

وی پیامبر اسلام را بزرگترین معلم تاریخ بشری ذکر کرد و افزود: خلوص نیت،صلاحیت علمی، فروتنی و گذشت، عدالت در بین شاگردان و عشق به تربیت، از بهترین اوصاف معلمان در احادیث و کلام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: امسال هم کردستان همراه با سایر نقاط کشور پیگیر مطالبات معلمان است و رویکرد در سال جاری، تجلیل و قدردانی از تمامی معلمان به صورت خانواده محور و مردمی است.

وی ادامه داد: بخش نامه وزارت آموزش و پرورش در خصوص انتخاب معلم نمونه، در استان بومی سازی شده و بر این اساس بیش از ۲۶۰۰ معلم در سطوح مختلف مدارک خود را در سامانه مربوطه، جهت شناسایی معلم نمونه با هدف شناخت الگو و تقویت جایگاه اجتماعی آنان در ادارات از ۱۶ اسفند، بار گذاری کرده اند؛ امید است که مردم نیز در این برنامه گرامیداشت روز معلم حضور پرشوری داشته باشند.

به گفته ناظمی جلال، از این تعداد ۶۷۸ نفر به مرحله منطقه ای رسیده و از این تعداد هم ۶۲ نفر به مرحله استانی رسیدند، که در نهایت با داوری و بررسی مدارک این تعداد، ۵ نفر از استان کردستان به عنوان معلم نمونه به مرحله کشوری معرفی شده اند.

وی اعلام کرد: مرضیه رشیدی از سقز، پریا نصرالهی از زیویه، لیلا صف رنگ از مریوان، لیلا سلیمی از سنندج و مونا فعله گری از شهرستان قروه، اسامی معلمان نمونه معرفی شده به مرحله کشوری هستند.

صدور حکم رتبه‌بندی برای بیش از ۲۲ هزار فرهنگی در کردستان

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از ۲۰ سال که از طرح رتبه‌بندی معلمان رونمایی شد اما این اتفاق نهایتا امسال با عزم دولت سیزدهم روی داد که کار بسیار بزرگ و مهمی است.

وی گفت: سند تحول بنیادین، قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در ۱۵ اسفند  ۱۴۰۰ به هیات دولت ابلاغ و در ۱۵مرداد ماه ۱۴۰۱ نیز آیین‌نامه آن از طرف هیات دولت برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

ناظمی‌جلال اذعان داشت: از ۲۳ هزار و ۲۶۶ فرهنگی مشمول رتبه‌بندی در استان کردستان، ۲۳ هزار و ۹۴ نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کردند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت ۲۲ هزار و ۱۶۲ نفر از فرهنگیان کردستانی که در سامانه مدارک خود را بارگزاری کردند رتبه بندی قطعی آنها تایید و صادر شد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در طرح رتبه بندی پنج هزار و ۳۴۶ نفر از فرهنگیان رتبه آموزشیار معلم را بدست آوردند، چهار هزار و ۸۴۵ نفر مربی معلم، ۱۰ هزار و ۱۶۴ نفر استادیار معلم، یک هزار و ۸۴۸ نفر دانشیار معلم و ۴۸ نفر استاد معلم شدند.

ناظمی‌جلال با اشاره به اینکه  عزم آموزش و پرورش بر این است که به اعتراضات معلمان استان نسبت به طرح رتبه‌بندی معلمان رسیدگی کند،‌ گفت: رتبه‌بندی معلمان کار بزرگ و ارزشمندی بود که  در سال های آینده نیاز به چکش کاری دارد و به مرور بهتر می شود تا شان و منزلت واقعی فرهنگیان حفظ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه  کردستان جزو استان هایی است که با کمبود نیرو مواجه بوده خاطرنشان کرد: در سال اخیر، استان حدود ۳ هزار و ۴۶ نفر کمبود معلم داشته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر سیاست وزارت آموزش و پرورش برای استخدامی، فقط استخدام از طریق دانشگاه فرهنگیان است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9911
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.