حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار کردستان:

دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده نقش بسزایی دارد

  • کد خبر : 24327
  • 16 آذر 1402 - 7:58
دانشگاه فرهنگیان در تربیت نسل آینده نقش بسزایی دارد
استاندار کردستان با بیان اینکه چشم امید یک کشور با توجه به اهمیت رسالت، به دانشگاه فرهنگیان است، گفت:حساسیت و تمرکز روی تربیت معلمان بسیار اهمیت دارد چراکه آینده پر چالشی به واسطه پیشرعت ها و تحولات فناورانه در نظام آموزشی در انتظار ماست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی ، به نقل از روابط عمومی استانداری، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه روز چهارشنبه ، به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو در پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان حضور یافت و در فضایی صمیمانه با دانشجویان این دانشگاه دیدار و در گفت‌گویی صریح با آنها، ضمن شنیدن مباحث صنفی، انتظارات و دغدغه‌های دانشجو معلمان، دستوراتی به منظور رفع مشکلات و تامین درخواست‌های این قشر اعلام کرد.

وی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اظهار کرد: معتقدم روز دانشجو فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط مسئولان دانشجویان است.

زارعی کوشا افزود: در هر حوزه‌ای، مسائل ملی و استانی مشتاقیم پیشنهادات و نظرات دانشجویان با توجه به ظرفیت‌های کردستان را جویا شویم و برای ارتقای شاخص استان در مولفه‌های پیشرفت نسبت به میانگین کشوری تمهیداتی بیاندیشم.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور، دانشگاه فرهنگیان است خطاب به دانشجویان معلمان گفت: از این لحاظ که شما تربیت نسل آینده را بر عهده دارید و سرمایه‌گذاری نیروی انسانی آینده در همین دانشگاه شکل می‌گیرد، رسالت خطیری دارید.

زارعی کوشا ادامه داد: اگر دانشگاه فرهنگیان بتواند نقص‌های فراوان نظام آموزشی را برطرف کند، می‌توانیم نسبت به آینده با چشم انداز بهتری، امیدوار باشیم.

وی با اشاره به اینکه با عبور از دوره‌های مختلف با رویکردهای گوناگون، مشاهده می‌کنیم که نقاط خلاء و ضعف‌هایی داریم که بعد از ریشه‌یابی آن به حوزه آموزش و تربیت برمی‌گردد، افزود: اگر در نظام آموزشی سرمایه گذاری بهتری انجام می‌شد و یک نظام آموزشی داشتیم که جامع و مانع باشد، با مشکلات متعدد کنونی در حوزه‌های مختلف، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علم و فناوری با شرایط بهتری مواجه می‌شدیم.

زارعی کوشا اضافه کرد: به لحاظ اهمیت رسالت، چشم امید یک کشور به دانشگاه فرهنگیان است چرا اینکه آینده پر چالشی به واسطه سیستم آموزشی کنونی در انتظار ماست.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز با موضوعاتی همچون هوش مصنوعی و تحولاتی که در فضای تکنولوژی در دنیا، در ارتباطات و حوزه علم و فناوری اتفاق می‌افتد به سرعت جامعه در حال تغییر و تحول و نیازمند تغییر نظام آموزش کنونی است اضافه کرد: جامعیت آموزش، تربیت و مجهز شدن دانشجویان به علم روز، روش‌های تدریس و پیدا کردن خلاءهای نظام‌آموزشی که باید برطرف شود، رسالت بزرگی است که به عهده دانشجو معلمان است. طبق اظهارات زارعی کوشا، هیچ خدمت ماندگاری به ماندگاری تعلیم و تربیت انسان نیست چون انسان تربیت شده و مولد می‌تواند این تربیت را به نسل‌های بعدی منتقل کند، لذا این فرصت بسیار بزرگی‌است.

وی تاکید کرد: احساس مسئولیت درذهن و جان مسئولین نسبت به مسئولیتی که بر عهده گرفته‌اند باید نهادینه شود و واقع‌بینانه به مسائل و مشکلات بنگرند و از فرصت سوزی جلوگیری کنند.

استاندار کردستان توجه دولتمردان به استان کردستان را عمده هدف خود برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر در کمتر از ۲ سال، رئیس جمهور سه بار به استان کردستان سفر کرده و هر بار دستاوردهای زیادی برای استان به ارمغان آورده نشان از توجه و عنایت ویژه دولت به کردستان است و این مهم همواره باید استمرار داشته باشد و کارهای همه جانبه مبتنی بر ظرفیت‌های استان انجام شود.

در این مراسم از دانشجو معلمان ممتاز مسابقات علمی و جشنواره های فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24327
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.