حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

استاندار کردستان خواستار راه‌اندازی دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در استان شد

  • کد خبر : 13935
  • 28 تیر 1402 - 20:39
استاندار کردستان خواستار راه‌اندازی دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در استان شد
استاندار کردستان خواستار راه‌اندازی دفتر نمایندگی بنیاد مستضعفان در استان برای انجام بهتر طرح‌های محرومیت‌زدایی و خدمات مناسب‌تر به مردم منطقه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه امروز و در جلسه شورای اداری کردستان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کردستان با توجه به پتانسیل‌ها، به رونق اشتغال و جهش توسعه اقتصادی منجر خواهد شد، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه آن یعنی بنیاد علوی، طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای رفع محرومیت در نقاط استان از جمله شهرستان سروآباد انجام داده است.

وی افزود: نهادهای بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در اوج بالندگی در محرومترین نقاط کشور خدمت رسانی می کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در حوزه خدمات سرمایه‌گذاری و گردشگری زمینه بسیار مساعد است، خاطرنشان کرد: تمرکز روی این حوزه در استان کردستان، موجب ایجاد تحول در افزایش درآمد سرانه، ایجاد اشتغال و ثروت عمومی خواهد شد.

به گفته وی سال گذشته از ابتدای فروردین تا تیرماه ۱۵۰ هزار نفر گردشگر وارد استان شدند که امسال این رقم به بیش از یک میلیون نفر رسید.

زارعی کوشا با بیان اینکه این آمار نشان از ظرفیت بالای استان در زمینه توسعه گردشگری دارد، افزود: کردستان به واسطه حداقل یک دهه دفاع مقدس، درگیری و ناامنی، فرصت‌های زیادی را برای توسعه زیرساخت‌ها از دست داده است و امروز به دلیل مشکلات فراوان با وجود توجه ویژه دولت سیزدهم، نیازمد نگاه ویژه است.

استاندار کردستان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری و هلدینگهای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شاهد توجه خاصی هستیم و در ۲۰ ماه گذشته، کارهای خوبی در حوزه تسهیل سرمایه‌گذاری، مجوزهای بی‌نام و بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی از جمله اقلیم کردستان عراق انجام دادیم.

 

وی اشاره ای هم به عقب ماندگی استان در برخی شاخص ها داشت و ادامه داد: در بحث احداث راه روستایی، فاصله زیادی با میانگین کشوری داریم که باید جبران شود، ضمن اینکه تلاش ما است تا پایان دولت سیزدهم بسیاری از فاصله‌ها را به متوسط کشوری برسانیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13935
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.