حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

اساتید دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان

  • کد خبر : 24696
  • 21 آذر 1402 - 11:46
اساتید دانشگاه کردستان در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: جمعی از هیات‌های علمی دانشگاه در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، دانشگاه کردستان دانشگاهی در شهر سنندج واقع در استان کردستان در غرب ایران که یکی از دانشگاه‌های دولتی(سراسری) سطح یک ایران محسوب می‌شود.

این دانشگاه در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی درآمد که در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» که یکی از دانشگاه‌های سطح یک ایران است به رسمیت شناخت.

هم اکنون ۱۱ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان تحصیل و ۴۰۵ نفر هیات علمی و ۵۰۰ استاد نیز به صورت حق‌التدریس در دانشگاه کردستان، به دانشجویان خدمت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان به فعالیت و همکاری دانشگاه کردستان با ۳۳ کشور آمریکایی و اروپایی، با ۲۸ پروژه فعال، اشاره کرد.

مظفری با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان در رشته‌های مختلف دربین دانشگاه‌ های کشور عناوین برتر را دارد گفت: در رشته علوم زمین رتبه اول، کشاورزی رتبه چهارم، در رشته‌های مهندسی برق و الکترونیک نیز رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مظفری گفت: یکی از اساتید این دانشگاه به عنوان استاد برتر در بین تمامی اساتید دانشگاه‌ های کشور اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: جمعی از هیات‌های علمی دانشگاه در جمع پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار گرفتند.

پژوهشگرانی که توانسته‌اند براساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ۱۰ سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین‌المللی دست یابند، در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24696
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.