حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
امام جمعه مریوان:

ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جوان منتقل گردد

  • کد خبر : 18085
  • 08 مهر 1402 - 13:35
ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جوان منتقل گردد
امام جمعه مریوان گفت: باید ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های جوان که این دوران را ندیده‌اند منتقل گردد زیرا جوانان از اتفاقات رخ داده در تاریخ اطلاعی ندارند و لازم است اتفاقات دوران انقلاب و دفاع مقدس برای آنها بازگو شود.

ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و هفته وحدت خاطر نشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس که استکبار جهانی می‌خواست انقلاب اسلامی نوپا صورت گرفته توسط مردم ایران را در همان ابتدای کار در نطفه خفه کند و در این راستا قریب به چهل دولت در کنار رژیم بعث مقابل ایران به صورت مستقیم و غیرمستقیم قرار گرفتند و در این هشت سال نبرد نابرابر مردم مظلوم ایران را تحت فشار قرار دادند.

وی تصریح کرد: رزمندگان مخلص ایران با نصرت‌های خداوند متعال تواستند همواره بر سر دشمن در جهات مختلف غالب باشند و حتی یک وجب از خاک مطهر ایران اسلامی به دست دشمنان غاصب و نامحرمان نیفتاد و این یکی از بزرگترین بهره‌هایی بود که در دوران دفاع مقدس حاصل شد.

ماموستا شیرزادی با اشاره به اینکه وحدت مثال زدنی دوران دفاع مقدس موجب پیروزی کشور عزیزمان ایران اسلامی در برابر جبهه استکبار شد؛ بیان داشت: وحدت بین تمام اقوام و مذاهب اولین قدم بود که موجب نتیجه‌گیری در دفاع مقدس شد و تمام اقوام از پیر و جوان، زن و مرد همگی در دفاع از وطن نقش پررنگی داشتند و با رشادت‌های خود بخصوص جوانان که همیشه در همه صحنه‌ها و در خط مقدم حضور چشمگیری داشتند، توانستند از کیان خود دفاع کنند و این رشادت‌ها در منطقه کردستان نمود بیشتری داشت و همه با تمام وجود در دفاع از وطن آماده بودند و با متجاوزین مقابله کردند.

وی یادآور شد: همه مردم با جان و دل در اطاعت از فرمان رهبری جهت دفاع از کشور ایران بسیج شدند و به تبع در منطقه کردستان نیز زمانی که مراجع اهل سنت اعلام می‌کردند که دفاع از آب و خاک در مقابل جبهه استکبار یک واجب الهی است مردم انقلابی و با بصیرت کردستان نیز جهت انجام جهاد و دفاع از خاک و ناموس خود به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل روانه می‌شدند.

امام جمعه شهرستان مریوان در پایان اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهداء در حقیقت گام ارزشمندی در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت طلبی در جامعه است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18085
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.