حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اختصاص ۱۳۰ هکتار اراضی ارتش به طرح نهضت ملی مسکن در سنندج

  • کد خبر : 14705
  • 10 مرداد 1402 - 8:55
اختصاص ۱۳۰ هکتار اراضی ارتش به طرح نهضت ملی مسکن در سنندج
130 هکتار از زمین‌های ارتش در محدوده سنندج در شورای عالی شهرسازی و معماری به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصوبات جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ ۹ مرداد ۱۴۰۲ را که به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با الحاق ۱۳۰ هکتار اراضی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران به محدوده شهر سنندج برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد.

بر اساس توافقی که بین سازمان ملی زمین و مسکن و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد مالکیت ۱۳۰ هکتار از اراضی متعلق به ارتش در محدوده شهر سنندج به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شد.

براساس این گزارش، به دنبال این انتقال مالکیت، مراحل الحاق به محدوده در دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری و کمیته‌های فنی طرح و موضوع مورد تصویب قرار گرفت، این اراضی ۱۳۰ هکتاری یکی از معدود فرصت‌های توسعه شهر سنندج است.

سنندج به دلیل وجود ارتفاعات و کوهستانی بودن به شدت به دلیل اراضی مستعد توسعه در تنگنا است.

این اراضی یکی از معدود زمین‌های متصل به محدوده شهری است که به لحاظ توپوگرافی و به لحاظ وضعیت طبیعی زمین قابلیت مناسبی برای الحاق داشت که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق آن موافقت شد.

شورای‌عالی شهرسازی و معماری در الحاق این اراضی ملاحظاتی از جمله حفظ دید و منظر تپه‌های طبیعی سنندج که یکی از شاخصه‌های طبیعی و ارزشمند شهر است به ویژه پارک جنگلی آبیدر را مدنظر قرار داد.

همچنین ملاحظاتی مربوط به حفظ حریم منظر این پارک در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری گنجانده خواهد شد و در عین حال به چالش اجتماعی و حقوق مکتسبه‌ای که در سنوات گذشته با تفکیک اراضی ایجاد شده بود پاسخ خواهد داد.

شورای عالی شهرسازی و معماری بنا به ملاحظه سازمان جهاد کشاورزی مقرر کرد تا برای مدت زمان مشخصی موضوع توسط وزارت جهاد کشاورزی بررسی شود و اگر موضوع خاصی نبود مراحل اعلام و ابلاغ مصوبه به استان انجام شود.

الحاق ۱۳۰ هکتار اراضی محدوده شهری با هدف واگذاری به متقاضیان مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14705
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.