حدیث روز

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
استاندار کردستان:

اختصاص چهار هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی کردستان در سال گذشته

  • کد خبر : 8141
  • 07 فروردین 1402 - 10:52
اختصاص چهار هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی کردستان در سال گذشته
استاندار کردستان گفت: سال ۱۴۰۱ از محل‌های مختلف به ویژه اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان، بیش از چهار هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی تخصیص یافت که نسبت به سال پیش از آن، رشد چند برابری داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری کردستان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: باید این اعتبارات و اقدامات انجام شده در حوزه‌های عمرانی با بهره‌برداری از طرح‌ها، برای مردم به صورت عینی قابل لمس باشد.

وی با بیان اینکه اکنون نیز اعتبارات خوبی در اختیار دستگاه‌های اجرایی است، افزود: برخی کلان پروژه ها از جمله راه آهن همدان-سنندج، کریدور شمال-جنوب، طرح‌های آبخیزداری و کشاورزی به صورت هفتگی پیگیری و نقایص برای اتمام کار، برطرف شود.

استاندار کردستان یادآور شد: کردستان از گذشته جزو استان هایی بوده که نرخ تورم در آن بالا بوده و این دلایلی دارد که باید به صورت درست شناسایی و در راستای رفع آن اقدامات اساسی صورت گیرد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: یکی از کارهایی که می‌تواند در مهار پایدار تورم موثر باشد، تقویت تولید است؛ چراکه یکی از علت‌های افزایش نرخ تورم، بالا بودن قیمت تمام شده کالا و انتقال آن به استان است و این نشان می‌دهد کردستان در حوزه تولید جایگاه خوبی ندارد.

وی یکی دیگر از دلایل بالا بودن نرخ تورم را ضعف نظارت بر بازار دانست و یادآور شد: تلاش دستگاه‌های نظارتی قابل تقدیر اما کافی نیست و باید جدی‌تر در این رابطه اقدام کرد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در سال جدید کارگروهی با عنوان مهار تورم و کنترل بازار به صورت جدی تر و منظم تر خواهیم داشت تا قیمت ها را نظارت کنیم.

لزوم تقویت حمایت و تعامل نمایندگان مجلس با دستگاه‌های اجرایی و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران و دیدارهای هفتگی مردمی، از دیگر مطالبی بود که زارعی کوشا بر آن تاکید داشت.

توجه به رفع تورم در بودجه ۱۴۰۲

نمایتده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم تلاش همه دستگاه‌ها برای تحقق شعار امسال رهبری تاکید کرد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲، توجه ویژه‌ای به مهار تورم و رشد تولید صورت گرفته و بودجه با همین رویکرد تعیین شده است.

بهزاد رحیمی یکی از اولویت های مجلس را بحث اشتغال و کارآفرینی در قالب تبصره ۱۸ عنوان کرد و افزود: از همین محل، برای هر استان هزار میلیارد تومان به حساب صندوق توسعه و عدالت وازیز شد.

وی خواستار توجه به مولدسازی، وصول درآمهای مالیاتی و حقوق معادن برای توسعه استان شد و ادامه داد: در بحث محرومیت زدایی و یارانه نیز امسال ۳۱۵ هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برنامه ششم توسعه در حال اتمام است و باید مدیران از ظرفیت و توان خود برای اجرای برنامه هفتم استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8141
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.