حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
استاندار کردستان خبر داد:

اختصاص اعتبار برای تجهیز مرز باشماق به دستگاه ایکس‌ری

  • کد خبر : 21580
  • 16 آبان 1402 - 8:10
اختصاص اعتبار برای تجهیز مرز باشماق به دستگاه ایکس‌ری
استاندار کردستان با اشاره به اختصاص اعتبار برای تجهیز مرز باشماق به دستگاه ایکس ری، گفت: اعتباراتی نیز برای تکمیل قطعات محور سقز- بانه، طرح‌های هادی روستایی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی، بهسازی مسیر کامیاران - مریوان و هورامانات و افزایش سهم کردستان از دریافت حقوق معادن مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی کوشا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره‌برداری از سد چراغ ویس سقز، تصفیه‌خانه بوئین بانه، آبگیری سدامیرآباد- رمشت، تصفیه‌خانه آب دیواندره و شبکه آبیاری ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد گاران، مشکل آب ۵۰ درصد جمعیت استان برطرف شد.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، طرح انتقال آب از سد قوچم به شهرهای دهگلان و قروه و انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند، اعتبار گرفت و کار با سرعت انجام می شود.

استاندار کردستان به برخی دیگر از مصوبات دور دوم سفر از جمله اختصاص ۱۲ هزار میلیارد ریال به کریدور شمال – جنوب، اختصاص اعتبار برای تکمیل گردنه صلوات آباد سنندج، تکمیل مسیر بیجار – زنجان، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مریوان، دیواندره و سنندج و شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب باقی مانده مربوط به سد ژاوه اشاره کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اختصاص اعتبار برای تجهیز مرز باشماق به دستگاه ایکس ری، ادامه داد: اعتباراتی نیز برای تکمیل قطعات محور سقز- بانه، طرح های هادی روستایی، اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی، بهسازی مسیر کامیاران – مریوان و هورامانات و افزایش سهم کردستان از دریافت حقوق معادن مصوب شد.

وی به دستور رئیس جمهور برای احداث سد کانی کوژان بانه جهت رفع مشکل آب تا افق ۱۴۲۰ اشاره کرد و گفت: هزار میلیارد ریال برای تکمیل تالار فرهنگ سنندج هم اختصاص یافت.

افزایش ظرفیت جابجایی کالا در مرز باشماق

افزایش ظرفیت جابجایی کالا در مرز باشماق، صدور مجوز برای واردات ماشین آلات شهردای و راهداری بدون حقوق گمرکی، تامین ناوگان موتوری محیط زیست، صدور مجوز برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق و صدور مجوز برای ایجاد شهرک خورشیدی، از دیگر مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان بود که استاندار کردستان به آن اشاره کرد.

زارعی کوشا یادآور شد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان، پتروشیمی بعثت کلنگ زنی شد و چهار تفاهم نامه سرمایه گذاری با هلدینگ های بزرگ کشور منعقد شد.

وی افزود: ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه آهن همدان – سنندج در دور اول سفر رئیس جمهور اختصاص یافت و در دور دوم سفر به بهره برداری رسید و باید ۲ ایستگاه قروه و دهگلان نیز احداث شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: فرودگاه سقز نیز در همین سفر به طور کامل بهره برداری شد و آماده استفاده است، ضمن اینکه هفته ای یک پرواز دارد که تلاش می کنیم آن را افزایش دهیم.

زارعی کوشا به این هم اشاره کرد که بخشی از مصوبات دور اول نیز تا سال ۱۴۰۳ یا ۱۴۰۴ ادامه دارد و به برخی طرح های کوچک نیز هنوز اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

احداث ۳۳۰ کیلومتر راه روستایی طی ۲ سال گذشته، تخصیص هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار قبل از دور دوم سفر رئیس جمهور، تلاش برای افتتاح ایرلاین بومی و فعال‌تر کردن فرودگاه های سنندج و سقز و پیگیری و تلاش برای رفع مشکل زیست محیطی جهت آبگیری سد ژاوه تا نیمه اول سال آینده، از دیگر موضوعات مطرح شده توسط وی بود.

استان کردستان اظهار کرد: این استان جزو امن ترین استان ها است و ظرفیت زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21580
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.