حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
استاندار کردستان خبر داد:

احصای ۹۳ پروژه در انتظار تخصیص اعتبار در دیواندره

  • کد خبر : 27041
  • 29 دی 1402 - 12:53
احصای ۹۳ پروژه در انتظار تخصیص اعتبار در دیواندره
استاندار کردستان از احصای ۹۳ پروژه برای تخصیص اعتبار در قالب سفر به شهرستان دیواندره خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  اسماعیل زارعی کوشا پنجشنبه ۲۸ دی ماه در میان استقبال باشکوه مردم روستای گاوشله وارد دهستان قرا توره بخش مرکزی شهرستان دیواندره شد و همراه با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، با استقرار میز خدمت در مسجدجامع این روستا با هدف رسیدگی و پیگیری مطالبات مردم، رعایت حقوق شهروندی و تسهیل در ارتباطات مردمی، به‌صورت چهره به چهره با مردم دیدار و دغدغه‌های آن‌ها را در بخش‌های مربوطه ثبت و پیگیری کردند.

وی روستای گاوشله‌ را سرزمین رشادت، شهادت و پایمردی در راه نظام مقدس انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مجموعه شورای اداری و مدیران استان امروز با حضور در این مسجد مکلف به بررسی مشکلات مردم در راستای خدمت‌گزاری بیشتر، هستند.

زارعی کوشا با بیان اینکه استان کردستان بعد و قبل از دفاع مقدس به دلایل مختلف، فرصت‌های زیادی را از دست داد، اضافه کرد: مسؤولان باید با کار جهادی زمینه رشد و ترقی استان را فراهم کنند و اگر پروژه‌های کلان ۲۰ ساله با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت، در یکی دو سال اخیر به بهره‌برداری رسید، نشان از آن داشت که این دولت با رویکرد جهادی آمده است تا مانع از دست رفتن فرصت ها شود.

وی افزود: نمی‌توان خدمات گسترده نظام در دوره‌ها و دولت های مختلف به استان را نادیده گرفت ، اما در این دوره راهبرد ما استفاده از همه فرصت ها و تلاش برای رفع فاصله با میانگین‌کشوری در شاخص های مختلف پیشرفت است.

استاندار کردستان با بیان اینکه معتقدم با تخصیص اعتبارات جهشی ۲ سفر رئیس جمهور به استان، توجه ویژه دولت به منطقه شکل گرفته است، افزود: کسب رتبه اول کردستان در جذب و تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور در بین ۳۱ استان کشور، مصداق این ادعا است که نشان از توجه ویژه دولت به این منطقه دارد.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: در دو سفر رئیس جمهور به کردستان، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه داشتیم که بخشی از آن مربوط اعتبارات عمومی‌ و استانی بود که همه استان با بخشی از استان از آن برخوردار می شوند و بخشی هم اعتبارات اختصاصی شهرستان ها بود که سهم دیواندره از این اعتبارات، یک هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان بوده و قسمتی از مشکلات زیرساختی این شهرستان را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مشکل روستای گاوشله  در حوزه آسفالت، بهسازی راه روستایی و طرح هادی تا سال آینده باید مرتفع شود.

استاندار کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دیواندره در بحث تامین زمین برای نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه بود و با هر زحمتی زمین، تامین شده است، افزود: نباید به بهانه مسکن ملی روستاها را رها کنید چراکه سیاست نظام، تقویت روستاها و مهاجرت معکوس است.

وی  با بیان اینکه دیواندره از لحاظ جمعیت هشتمین شهرستان اما به لحاظ وسعت، سومین در استان است، اضافه کرد: مراتع و ظرفیت‌های کم نظیری در دیواندره وجود دارد که باید از آن برای توسعه بهره ببریم.

زارعی کوشا اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بنیاد تعاون بسیج با سازمان جهاد کشاورزی استان در بهمن ماه امسال منعقد می‌شود و امیدواریم در قالب این تفاهم نامه، از ظرفیت دامپروری و مراتع شهرستان دیواندره برای ایجاد شغل، درآمد و ثروت استفاده بهتری شود.

استاندار کردستان به احصای ۹۳ پروژه برای تخصیص اعتبار در قالب این سفر در شهرستان دیواندره اشاره کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27041
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.