حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
همزمان با فرارسیدن دهه بصیرت صورت گرفت؛

احداث بیمارستان صحرایی در روستای آساوله و اعزام تیم های پزشکی متخصص به مناطق محروم

  • کد خبر : 4286
  • 08 دی 1401 - 12:46
احداث بیمارستان صحرایی در روستای آساوله و اعزام تیم های پزشکی متخصص به مناطق محروم
همزمان با فرارسیدن دهه بصیرت، تیم های پزشکی و درمانی متخصص جهت ارائه خدمات رایگان درمانی به روستای آساوله و مناطق محروم کردستان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار کردتودی، پیش از ظهر امروز و همزمان با فرارسیدن دهه بصیرت ، به همت بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان، بیمارستان صحرایی در روستای آساوله دایر شد.

بر اساس این گزارش توحید رستمی مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: گروه جهادی بسیج دانشجویی به مناسبت دهه بصیرت اقدام به برگزاری بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و با هدف ارائه خدمات به مردم نموده است که این بیمارستان در روستای آساوله ایجاد شده و در تاریخ هشتم و نهم دی ماه دایر می باشد

وی با اشاره به ارائه خدمات رایگان در این بیمارستان افزود: خدمات رایگان دندانپزشکی ، متخصص داخلی، متخصص زنان و زایمان و متخصص روانشناسی در این مکان نسبت به ویزیت بیماران اقدام خواهند نمود.

رستمی ادامه داد: همچنین آزمایشگاه نیز در این بیمارستان دایر خواهد بود و افرادی که نیازمند آزمایش باشند در همین مکان مورد معاینه قرار می گیرند.

وی افزود: این بیمارستان همراه با ارائه داروی رایگان خواهد بود و اگر پزشک تشخیص دهد که بیماری نیاز به مداوا در مراکز تخصصی دارد به صورت رایگان به مراکز تخصصی جهت سیر مراحل درمان معرفی خواهند شد .

ما هیچ راه حلی حتی برای درمان یک سرماخوردگی نیز نداریم

یکی از اهالی روستای آساوله که به همراه فرزند خود در این بیمارستان صحرایی حضور یافته بود در ارتباط با مشکلات بهداشتی روستا گفت: روستای آساوله دارای مرکز درمانی مناسبی نیست و ما حتی برای یک سرماخوردگی نیز نمی توانیم به نزد پزشک متخصص مراجعه کنیم

وی ادامه داد: خوشبختانه این مرکز بسیاری از مشکلات درمانی ما را در این مدت رفع خواهد نمود و امیدواریم که توجه ویژه ای به این روستا در حوزه بهداشت و درمان شود.

یکی دیگر از اهالی روستای آساوله نیز در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه روستا از هیچ نوع امکاناتی برخوردار نیست بیان داشت: ما تنها یک داروخانه کوچک داریم که آن هم از ساعت ۱۴ بسته می شود.

وی ادامه داد: اگر دچار یک بیماری ساده مثل سرما خوردگی شویم باید تا داخل شهر سنندج بیاییم تا بتوانیم نزد پزشک برویم.

 

حضور بیش از ۳۰ نفر پزشک و پرستار در روستای آساوله

سید حمزه موسوی مسئول عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی نیز در گفتگو با خبرنگار ما از حضور بیش از ۳۰ نفر پزشک و پرستار در روستای آساوله خبر داد و گفت: در عرصه های گوناگون هر جایی که نیاز باشد کارگروه های مختلف ما در تلاش هستند تا به مردم خدمت رسانی کنند و هم اکنون نیز این خدمت رسانی در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اعزام دوره ای کادر درمانی به مناطق محروم افزود: یکی از برنامه های گروه های جهادی درمانی حضور در مناطف محروم است که این برنامه به صورت دوره ای در سراسر استان اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4286
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.