حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان عنوان کرد:

اجرای ۹۴۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در کردستان

  • کد خبر : 16237
  • 13 شهریور 1402 - 7:29
اجرای ۹۴۰ میلیارد تومان پروژه آبرسانی در کردستان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در سال مالی ۱۴۰۱ بالغ بر ۹۴۰ میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه آبرسانی استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آب منطقه‌ای، آرش آریانژاد، اظهار داشت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم رصد و پایش طرح‌های این شرکت از سوی وزارت نیرو شتاب گرفته و با همت و تلاش دسته جمعی مجموعه بالغ بر ۹۴۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ جذب و طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در استان فعال و به شکوفایی و بهره‌وری رسیدند.

وی افزود: از میان عمده طرح‌های این شرکت ۱۰ طرح به عنوان طرح‌های اولویت‌دار انتخاب و پس از تزریق اعتبارات به موقع و مناسب، سیر پیشرفت صعودی خود را آغاز و خوشبختانه با نگاه ویژه وزارت نیرو و مجموعه دولت به استان کردستان، در حال حاضر در همه‌ شهرستان‌ها کارگاه‌های فعالی داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: تأمین آب سالم و پایدار در تمام حوزه‌های شرب، صنعت، کشاورزی و خدمات از رسالت‌ها و دغدغه‌های این شرکت و وزارت نیرو است که این مهم با توجه به حساسیت لازم به صورت جهادی در حال پیگیری و انجام است.

وی به برخی پروژه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته خط انتقال ۲۲ کیلومتری آبرسانی از سد عباس‌آباد به تصفیه خانه و ایستگاه پمپاژ شهرستان بانه خاتمه یافته و در حال حاضر ۵۵۰ لیتر در ثانیه آب پاک به تصفیه خانه این شهرستان، وارد می‌شود.

آریانژاد ادامه داد: در حوزه طرح‌های منابع آب در شهرستان کامیاران – سد امیرآباد و رمشت حدود ۱۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب این سدها آماده بهره‌برداری است که اگر در ۶ ماهه دوم سال بتوانیم سد امیرآباد را نیز آبگیری کنیم این مهم به توسعه و رونق کشاورزی و گردشگری آن منطقه کمک شایانی خواهد کرد.

وی بهره‌برداری از اراضی پایاب سد گاران مریوان را عزمی دیگر برای خدمت دانست و اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه‌های مرزی که سال‌ها جزو مطالبات به‌حق مردم شریف مریوان بوده، بهره‌برداری از اراضی پایاب سد گاران این شهرستان است و این شرکت در آن شهرستان دو اقدام شاخص و جهادی انجام دادیم که اولی در راستای مصوبات کارگروه ستاد احیای دریاچه زریوار توانستیم برای اولین بار حدود ۳۰۰ لیتر آب پاک بصورت مستقیم از سد گاران به دریاچه زریبار انتقال یابد و این گامی مثبت و عملیاتی در زمینه احیای این دریاچه بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اعلام کرد: مجموعه این شرکت امروز آمادگی کامل داریم که هر گاه سازمان حفاظت محیط‌زیست درخواست کند این ظرفیت انتقال را تا ۱٫۲ مترمکعب بر ثانیه ارتقای دهد.

وی اضافه کرد: دومین اقدام این شرکت در مریوان این است که در پایان نیمه اول سال جاری میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی نواحی عمرانی ۱ و ۲ و جنوب دریاچه زریبار با همکاری خوب سازمان جهاد کشاورزی آماده بهره‌برداری شده و تا پایان سال ۱۴۰۲، ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان آبگیری سد چراغ ویس پس از ۲۰ سال را حائز اهمیت دانست و افزود: این سد به‌دلیل مشکلات اعتباری و فنی در ۲۰ سال گذشته پیشرفت قابل توجهی نداشت اما در ۳ سال اخیر به طور کامل آبگیری و تصفیه خانه آب شرب این شهرستان نیز وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی به برخی مشکلات تامین آب در شهرستان دیواندره نیز اشاره کرد و بیان کرد: برای تأمین آب شرب شهرستان دیواندره، متاسفانه با توجه کمبود اعتبارات این سد بهره‌برداری کامل نرسیده بود که اکنون با نگاه ویژه وزارت نیرو و تزریق به‌موقع اعتبارات در دو سال گذشته این سد نیز پس از ۲۲ سال تا ظرفیت ۱۰۰ میلیون‌ مترمکعب آبگیری و در حال حاضر ۵۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن این سد وجود دارد.

آریانژاد یادآور شد: یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی پائین دست سد سورال دهگلان و ۱۲۰۰ هکتار نیز اراضی پائین دست سد سنگ سیاه قروه نیز آماده بهره‌برداری بوده که به‌زودی شاهد افتتاح این مهم خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16237
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.