حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
شهردار سنندج خبرداد:

اجرای ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی هنری به مناسبت روز سنندج

  • کد خبر : 9613
  • 06 اردیبهشت 1402 - 7:16
اجرای ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی هنری به مناسبت روز سنندج
شهردار سنندج گفت: به مناسبت روز سنندج ۳۰ برنامه شاخص و متنوع فرهنگی هنری طی یک هفته در نقاط مختلف این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سید انور رشیدی شامگاه روز گذشته و در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی هنری در هفته پیش رو اظهار داشت: شهر سنندج سرزمین طبیعت، تاریخ و فرهنگ و خاستگاه مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی است که نام و نشان‌شان شهره جهانی دارد و همواره در تاریخ می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی بکر، تاریخی، فرهنگی و مردمانی اصیل و هنرمند در این دیار موجب شده که سنندج همواره مورد استقبال و مقصد گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور در ایام مختلف سال باشد.

شهردار سنندج با بیان اینکه ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پیوستن دیار آواها و نواها به شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه موسیقی، کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در ۲ سال متوالی، دارنده پایتخت دف جهان و انتخاب آن به عنوان پایتخت نوروز جهان از اقدامات ماندگاری است که با همت شهرداری و شورای شهر سنندج صورت گرفته و در معرفی و جهانی شدن بیشتر این دیار نقش بسزایی داشته است.

رشیدی گفت: در تقویم محلی ۶ اردیبهشت به عنوان روز سنندج نام‌گذاری شده، ظرفیتی کم نظیر برای احیای آداب و رسوم اصیل گذشتگان، آشنا کردن نسل امروز با آثار هنرمندان، مفاخر و مشاهیر کُرد و بررسی آثار شهرسازی و معماری سنندج است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ برنامه شاخص و متنوع همزمان با روز سنندج طی یک هفته برگزار می‌شود، افزود: برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فلکلور سنندج و اجرای موسیقی کلاسیک و پاپ از برنامه‌های شاخص این ایام است.

شهردار سنندج اضافه کرد: اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به مدت یک هفته در پارک «شانو» و پیاده راه فردوسی، برپایی نمایشگاه و برگزاری اولین جشنواره عکاسی با موضوع هفته فرهنگی نگارخانه سوره، برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی در عمارت آصف، برگزاری مراسم اختتامیه قرآنی سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی و همایش پیاده روی خانوادگی از پارک کودک به مقصد میدان گاز، برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در پارک شهدای ۲۸ دی از دیگر برنامه‌های شاخص در این هفته است.

رشیدی افزود: همزمان با این هفته مسابقه حضوری نویسی خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، مراسم مولودی خوانی با سبک سنه در عمارت آصف، کارگاه حکایت گویی کودکان و نوجوانان در داستان‌های قدیمی سنندج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مراسم اختتامیه روز سنه و…برگزار خواهد شد.

وی با دعوت از شهروندان برای شرکت در این برنامه‌ها گفت: در تدوین و اجرای برنامه‌ها به طیف‌های مختلف توجه شده است و امیدواریم بتوانیم زمینه ایجاد شور و نشاط اجتماعی را بیش از پیش در شهر فراهم سازیم.

افتتاحیه ویژه برنامه‌های روز سنندج شامل روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ساعت ۱۷ در عمارت تاریخی آصف «خانه کرد» برگزارمی‌شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9613
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.