حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
استاندار:

 اجرای ۲۷ پروژه در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان مصوب شد

  • کد خبر : 27138
  • 01 بهمن 1402 - 8:03
 اجرای ۲۷ پروژه در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی کردستان مصوب شد
استاندار کردستان گفت: ۲۷ پروژه شهری با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در مناطق حاشیه و سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب شده است که از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در دهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور مربوط به ایجاد مجتمع چند منظوره برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، مهارت آموزی و ایجاد بازارچه محصولات است.

وی با اشاره به اینکه ساختمان انبار غله به ایجاد این مجموعه اختصاص پیدا می کند، افزود: اعتبار مناسبی از وزارت کشور برای اجرای این پروژه دریافت می کنیم و از نظر منابع مشکلی وجود ندارد.

استاندار کردستان به مطالعه انجام شده توسط اساتید دانشگاه کردستان در ارتباط با اثرات رهاسازی ماهی کپور نقره ای بر کیفیت آب سدهای استان اشاره و بیان کرد: نتایج این پروژه تحقیقاتی انجام شده را داوری و تایید یا رد نمی کنیم چراکه براساس شاخص ها و شیوه های علمی اجرا شده است.

زارعی کوشا تاکید کرد: تطبیق دستورالعمل ها و اسناد با نتایج این پروژه تحقیقاتی توسط شرکت آب منطقه ای، اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شود.

وی در ارتباط با پرداخت عوارض مالیات باارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری ها، گفت: ۲۷ پروژه شهری استان از محل ۳۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده تامین مالی و با تصویب اعضا اجرا می شود.

استاندار کردستان با تاکید براینکه مردم باید در جریان هزینه کرد مالیات قرار گیرند، ادامه داد: اعتبار مصوب برای این تعداد پروژه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ابلاغیه وزیر یا هر مسئول دیگر اگر بر اساس مبانی علمی نباشد به تنهایی نمی تواند مانع انجام کارها و پروژه های تحقیقاتی شود.

مجتبی مقیاسی ادامه داد: تحقیق انجام شده توسط دانشگاه کردستان در ارتباط با اثرات رهاسازی ماهی بر آب سدهای استان اگر تایید شود ابلاغیه های مانع اجرای اینکار هم باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27138
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.