حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
امام جمعه سنندج:

نباید اجازه دهیم که همانند سال گذشته ناامنی در کشور و استانمان ایجاد شود

  • کد خبر : 16903
  • 24 شهریور 1402 - 13:34
نباید اجازه دهیم که همانند سال گذشته ناامنی در کشور و استانمان ایجاد شود
امام جمعه سنندج گفت: نباید اجازه دهیم که همانند سال گذشته ناامنی در کشور و استان‌مان ایجاد شود و خون جوانان و نیروهای متولی امنیت به ناحق ریخته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز‌ جمعه امروز این شهر که در مسجد جامع اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه بیماران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، مسجد را محل راز و نیاز و ملاقات با ملائک و پروردگار و دانشگاه علم و تربیت ذکر کرد و اظهار داشت: امیدوارم به برکت این مرکز مشکلات همه مردم برطرف شود.

 

وی با تسلیت سالروز رحلت جانسوز پیامبر(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: حضرت محمد(ص) الگوی اخلاق و مال و زندگی خود را در راه خدا و صرف هدایت جامعه بشریت کرد.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه امروزه حرم امام رضا(ع) سراسر معنویت و از خراسان رضوی تا کردستان مرکز صلح و دوستی و وحدت مسلمانان کشور شده است، تصریح کرد: برکت وجود حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) در سرزمین ما و حضور معنوی ایشان در سرتاسر کشور و در دل آحاد مردم ما آشکار است.

 

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن سال‌ تحصیلی جدید، به اهمیت علم در تولید، توسعه، عمران و آبادانی اشاره کرد و افزود: همه خانواده‌ها برای تقویت علم و دانش فرزندان خود و تقویت بنیه آموزش‌ و پرورش همکاری کنند.

 

ماموستا رستمی به شرایط کنونی جامعه و هجمه و توطئه‌های دشمنان اشاره و بیان کرد: بدخواهان و مخالفان دین اسلام دائما دنبال ناامنی و ایجاد اختلاف در ایران اسلامی هستند، اما خوشبختانه امروزه دوستی میان عربستان و ایران و کشورهای اسلامی برقرار شده و این رویکرد باعث وحدت بیش از پیش مسلمانان شده است.

 

وی بیان کرد: دشمنان و غربی‌ها به بهانه آزادی بیان به مکتب قرآن، مسلمانان و ارزش‌هایمان اهانت کرده، اما غافل از اینکه این چراغ و مسیر نورانیت و حق خاموشی ندارد.

 

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: همه ما می‌توانیم مشکلات و خواسته‌هایمان را در چارچوب قانون تبدیل به مطالبات و از مسئولان و دولت مطالبه‌گری کرده، اما نباید اجازه دهیم که دشمن از این مشکلات، سوءاستفاده کند و خون جوانانمان به ناحق بریزد.

 

وی عنوان کرد: نباید اجازه دهیم که همانند سال گذشته ناامنی در کشور و استانمان ایجاد شود و خون جوانان و نیروهای نظامی و انتظامی متولی امنیت که از فرزندان این دیار هستند، ریخته شود.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه خبرهای خوشی از توسعه در راه است، عنوان کرد: خوشبختانه در چند روز اخیر گذرگاه مرزی هنگه‌ژال بانه بازگشایی و سایر بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزهای شهرستان‌های دیگر استان نیز در حال باز شدن و پروژه راه‌آهن همدان – سنندج نیز به ایستگاه پایانی رسیده که همه اینها ایجاد اشتغال به دنبال داشته و مژده‌های خوبی برای مردم است.

 

ماموستا رستمی به ضرورت دوری از غیبت و اختلاف و تفرقه تاکید کرد و ابراز داشت: امیدوارم خداوند متعال امنیت کنونی را حفظ و همه ما را از آتش اختلاف و تفرقه دور کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16903
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.