حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
امام جمعه سنندج:

آمریکا همیشه عادت به جنایت داشته است

  • کد خبر : 20119
  • 04 آبان 1402 - 10:53
آمریکا همیشه عادت به جنایت داشته است
امام جمعه سنندج گفت: آمریکا همیشه عادت به جنایت داشته و حقوق بشریت به ویژه مظلومین و آزادیخواهان جهان را تضعیف می‌کند.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی اظهار داشت:  از سال ۱۳۴۲ شاهد مبارزات حق طلبانه مردم ایران در مقابل رژیم پهلوی و حامیان غربی آن بودیم که به رهبری امام خمینی (ره) به پیش می‌رفت.

وی گفت: یکی از بزرگترین خیانت‌های حکومت پهلوی پس از قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، که زمینه‌ساز تبعید امام خمینی(س) به خارج از کشور به شمار می‌رود، تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی بود، این لایحه پس از برگزاری رفراندوم شاه و تصویب لایحه انجمنهای ایالتی و ولایتی که هر دو با موضعگیری امام خمینی(س) روبرو شد، در مجلس طرح شد.

امام جمعه سنندج گفت: هنوز قانون کاپیتولاسیون  در دنیا در کشورهایی مثل ژاپن و آلمان اجرا می شود، در حالیکه ملت ما ۶۰ سال پیش با راهنمایی امام خمینی زیر بار کاپیتولاسیون نرفت و از شرف خود دفاع کرد و فریاد کشید که ما زیر بار ظلم نمی‌رویم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران از زیر ظلم حکومت ۲۵۰۰ ساله شاه ظالم نجات داد، تاکید کرد: استکبارستیزی ملت ایران علیه استکبارگران جهانی به ویژه آمریکا، نوآوری و بدعت نیست بلکه مبارزه با طاغوت و استکبار فصل مشترک دعوت همه انبیاء الهی از ابتدای تاریخ بشر بوده است.

امام جمعه سنندج گفت: سختی‌ها و مشقت‌هایی که امام خمینی (ره) در راه مبارزه با رژیم پهلوی تحمل کردند، هرگز باعث نشد که از هدف متعالی خود دست بردارد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب اسلامی با نصرت الهی و غیرت دینی و سیاسی ملت ایران محقق و به پیروزی رسید؛ این انقلاب یک انقلاب ارزشی است که همین امر باعث برتری آن نسبت دیگر انقلابها در دنیا شده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) با رهبری مدبرانه خویش ملت ایران را از یوغ استکبار نجات دادند و هم اکنون نیز تداوم راه ایشان تضمین کننده عزت ایرانیان در عرصه‌های مختلف است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: عزت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون افکار و اندیشه‌های امام راحل است چرا که ایشان با هدایت فکری جوانان انقلابی، مسیری روشن را برای ملت ایران ترسیم کردند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوریت، اسلامیت و آزادی از برکات مکتب امام خمینی (ره) است که نصیب ملت ایران شده است و برای حفاظت از این ارزش‌ها و آرمان‌ها باید همواره اندیشه‌های امام خمینی (ره) توسط اقشار مختلف مردم مدنظر باشد تا دیگر به زیر یوغ استکبارگران تاریخ نویم.

امام جمعه سنندج ضمن تاکید بر اینکه دشمن سعادت ما را نمی‌خواهد و باید متحد و دلسوز یکدیگر باشیم، اضافه کرد: بدانید اگر دست بیگانگان به این کشور بیافتد، شرف و کرامت ملت از بین خواهد رفت.

ماموستا رستمی با بیان اینکه آمریکا جنایت‌های زیادی در طول تاریخ داشته و با لشگرکشی به کشورهای مسلمان و غارت سرمایه‌های کشورهای مسلمان در حق بشریت جنایت کرده، خاطرنشان کرد: متأسفانه سازمان بین‌المللی مدافعان حقوق بشر، کشوری همچون آمریکا را که همیشه بر ضد قوانین بین‌الملل کار می‌کند، محکوم نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً حقوق بشر آمریکا یعنی «شیمایی‌کردن، غارت، بمباران حلبچه مظلوم و کشتار ۵ هزار نفر، بکاربردن سلاح‌های شیمیایی و جنگ»، حال سؤال اینجاست این است اسلامیت و حقوق بشر؟

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20119
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.