حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
در گفتگو با نماینده شهرستان بیجار:

آمریکا در جنایت های جنگی علیه غیرنظامیان مجازات نشده است

  • کد خبر : 13211
  • 13 تیر 1402 - 11:35
آمریکا در جنایت های جنگی علیه غیرنظامیان مجازات نشده است
نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در صورتی به عنوان بزرگ‌ترین مدعی حقوق بشر شناخته شده که بابت هیچ یک از جنایت‌های جنگی خود پاسخگو نبوده و مجازات نشده است.

علیرضا زندیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کودتودی اظهارداشت: داعیه دار حمایت از حقوق بشر موارد متعددی از نقض حقوق بشر را در زمینه‌های مختلف در کارنامه خود دارد و سال هاست که به بهانه حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و مبارزه با تروریسم علیه دیگر دولت¬ها و ملت¬ها اقدام غیر حقوق بشری انجام داده و مرتکب جنایتهای جنگی میشود.

وی افزود: طبق گزارش سرویس تحقیقات کنگره که یک موسسه دولتی در آمریکا است، دستکم ۲۵۱ مداخله نظامی آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۲ است و از سال ۱۷۹۸ تاکنون در مجموع ۴۶۹ مداخله نظامی آمریکا از سوی کنگره تایید شده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحران اوکراین که به سال ۱۹۹۱ باز می‌گردد، یکی از مداخله های آمریکاست، از دیگر مداخله های آمریکا، حمایت‌هایش به همراهی کشورهای غربی طی سال‌های اخیر است که بزرگ‌ترین بحران انسانی جهان را رقم زده است.

وی با اشاره به شکنجه در بازداشتگاه گوانتانامو، ابوغریب و دیگر زندان¬ها که پرونده بدنامی آمریکا را تا ابد مفتوح نگه می دارد تصریح کرد: جنایات ۲۰ساله جنگی وحشیانه آمریکا در افغانستان که واشنگتن و پنتاگون از تصدیق آن‌ها خودداری میکنند، حقیقتی است که هرگز پوشانده نخواهد شد، آثار بمباران و مسمومیتی که آمریکا در ویتنام بجا گذاشت، ردی از نقایص مادرزادی و سرطان در نسل‌های آینده ویتنامی‌هاست، نسل کشی ۱۰۰ میلیون سرخ پوست آمریکایی، جنایت درسدن، فاجعه هیروشیما و ناکازاکی، و کشتار مردم عراق از دیگر جنایت¬هایی است که آمریکا مرتکب شده است.

زندیان یادآور شد: نگاهی به صفحات تاریخ ایران، نشان از جنایت هایی دارد که آمریکا به طور مستقیم یا غیر مستقیم در آن نقش داشته است، حمایت از صدام در جنگ علیه ایران، حمله نظامی به طبس، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری و تحریم¬های دارویی و اقتصادی که موجب خسارت¬های زیان بار شده است.

وی افزود: این موارد بخشی جنایتهای آمریکاست، نشان جنایتهایش در اقصی نقاط جهان هویداست، آمریکا با کدام مجوز، غیر نظامیان را در مجالس عروسی، مدارس و بیمارستانها هدف قرار داده و باز هم مدعی حقوق بشر است؟!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تشویق و تقدیر ایالات متحده از عاملان جنایت ناو وینسنس که منجر به کشته شدند ۲۹۰ هم وطن بیگناه شد، اظهارکرد: رفتارهای ضد بشری آمریکا دارای سابقه ای طولانی است و تقدیر از جنایتکاران بجای مجازات، شیوه آمریکاست، جنایاتی که آمریکا در افغانستان، سوریه و عراق مرتکب شد، عاملان آن هرگز بازخواست و مجازات نشدند.

وی توضیح داد: روز ۱۲ تیر هرگز از صفحه تاریخ ایران و از پرونده جنایات آمریکا حذف نمی¬شود، در پی این حمله تروریستی، همه ۲۹۰ سرنشین ایرباس ایرانی شامل ۱۵۶ مرد، ۵۳ زن، ۵۷ کودک ۲ تا ۱۲ ساله و ۸ کودک زیر دو سال و ۱۶ خدمه پروازی در دم جان باختند و آن¬ها گناهی نداشتند و مرتکب هیچ جنایتی نشده بودند که مستحق چنین مجازاتی باشند.

زندیان اظهارداشت: این در حالی است که محکومان باید ابتدا در دادگاه ها تفهیم اتهام شده و سپس مجازات شوند، از این تعداد سر نشین ۴۲ نفر با ملیت‌های یوگسلاو، پاکستانی، هندی، عربی بودند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ناو وینسنس، هواپیمای مسافربری ایران را در آب‌های خلیج فارس هدف قرار داد و جان افراد بی گناه اعم از زن، مرد و کودکان را گرفت، گفت: عاملان آن جنایت آشکار مجازات نشدند، بلکه برای تشکر مدال نیز دریافت کردند، این حادثه لکه ننگی است که در کنار دیگر جنایات آمریکا دلیل دروغگویی و بی‌صداقتی مقامات این کشور در زمینه حقوق بشر است.

نماینده مجلس تصریح کرد: پس از این حادثه، مقامات آمریکایی طبق عادت¬شان تلاش کردند که با بازی رسانه‌ای، خود را در این اقدام تروریستی بی گناه نشان دهند البته این صرفا ادعایی بود که طبق شواهد و اسناد به دست آمده رد ش،. آمریکا بر چه اساسی بر گردن ناخدای ناوی که هواپیمای مسافری ایرباس ایران را هدف قرار داد، مدال شجاعت انداخت؟! پرونده سیاه استکبار جهانی هرگز تطهیر نمیشود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13211
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.