حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

آغاز فعالیت کانون شعر حوزه هنری کردستان با نام کانون شعر استاد محمدرضا همتیار

  • کد خبر : 13831
  • 27 تیر 1402 - 8:50
آغاز فعالیت کانون شعر حوزه هنری کردستان با نام کانون شعر استاد محمدرضا همتیار
کانون شعر حوزه هنری استان کردستان در مراسمی با عنوان کانون شعر استاد محمدرضا همتیار نامگذاری و فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شامگاه روز گذشته نخستین جلسه کانون شعر حوزه هنری استان کردستان در دوره جدید با نامگذاری این کانون به نام کانون شعر استاد محمدرضا همتیار با حضور جمع کثیری از شاعران و علاقه‌مندان شعر و ادب در محل سالن شماره ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزارشد.

در ابتدای این جلسه آرمان نصراللهی معاون فرهنگی وهنری حوزه هنری استان کردستان در سخنانی با گرامیداشت یاد وخاطره زنده یاد محمدرضا همتیار گفت: پس از درگذشت این شاعر و هنرمند توانا در خرداد ماه سالجاری با توجه به جایگاه و فعالیت‌های هنری این انسان وارسته که از مؤسسین انجمن مولوی کرد بودند و آثار ارزشمندی از جمله ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان کردی که به باور صاحب نظران یکی از کارهای ماندگار هنری محسوب می گردد

وی افزود: به پیشنهاد سرپرست حوزه هنری استان کردستان و استقبال شاعران و اندیشمندان حوزه شعر و ادب مقررشد فعالیت مجدد کانون شعر حوزه هنری استان کردستان با نامگذاری این کانون به نام استاد محمدرضا همتیار آغاز گردد.

وی با اشاره به جایگاه هنرمندان استان و لزوم قدردانی از هنرمندان گفت: متأسفانه در چند ماه گذشته شاهد از دست دادن استاد احمد خلیلی‌فرد از نقاشان برجسته استان در تهران بودیم و سپس استاد محمدرضا همتیار نیز با قبول دعوت حق از بین ما رفتند که امیدواریم با این حضور و نامگذاری این کانون به نام استاد همتیار شاهد تداوم تلاش‌های این عزیزان در گسترش هنر در میان نوجوانان و جوانان و نسل‌های آینده باشیم.

نصراللهی با دعوت از شاعران و علاقه‌مندان جهت عضویت در این کانون افزود: کانون شعر استاد محمد رضا همتیار از امروز رسماً با رویکرد کشف، جذب و پرورش استعدادهای ادبی در حوزه شعرو ادب و برگزاری جلسات نقد وبررسی فعالیت خود را آغاز می کند و قرار است هر پنجشنبه از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل سالن اندیشه با مسئولیت آقای امجد ویسی جلسات آن با حضور شاعران و اساتید این حوزه برگزار گردد.

وی افزود: حوزه هنری استان کردستان این آمادگی را دارد در پایان تابستان، سروده‌های شاعران عضو این کانون را در قالب یک مجموعه شعر چاپ و منتشر کند.

در ادامه این نشست که با اجرای امجد ویسی برگزار شد، شاعران و ادیبان سید اسماعیل حسینی ، اقبال برقی، امیر راستین، ابتسام زالیه، سالار شریعتی، سروه سهرابی، ناصریزدانی، فرید راژین، فردین صادق ایوبی، آرزو نوری، لیلاوزیری، بیان علیرمایی و… با همراهی پیانو نوازی بهزاد همتیار فرزند زنده یاد محمد رضا همیتار به شعر خوانی پرداختند و نام ویاد این هنرمند را گرامی داشتند.

اهدای لوح یادبود و هدیه حوزه هنری استان کردستان به خانواده استاد همتیار پایان بخش آیین افتتاحیه کانون شعر استاد محمد رضا همتیار در حوزه هنری بود.

استاد زنده‌یاد “محمدرضا همت‌یار” دبیر بازنشسته، شاعر و ادیب برجسته‌ی سنندجی بود، که چندین اثر ادبی را در کارنامه خود داشت و از بنیان‌گذاران انجمن ادبی مولوی کورد بود.

وی در ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ درگذشت.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13831
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.