حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
با حضور دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رقم خورد؛

آغاز طرح حامیم با هدف تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان در دانشگاه کردستان

  • کد خبر : 14893
  • 15 مرداد 1402 - 8:06
آغاز طرح حامیم با هدف تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان در دانشگاه کردستان
دومین دوره طرح حامیم «حلقه‌های میانی۲» با حضور دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان کردستان در تالار فردوسی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، صبح امروز دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان طرح حامیم حلقه های میانی ۲ با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان کردستان در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه طرح حامیم از سال گذشته شروع شده، اظهار کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که اتفاقات خوبی در این طرح رخ داده و امیدواریم به سرانجام خوبی برسد.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: یکی از اهداف این طرح تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان است بنابراین دانشجو باید بداند چرا در این طرح شرکت کرده و در پایان وضعیت خود را محک بزند.

پورذهبی با اشاره به اینکه آگاهی از مسائل سیاسی، تقویت انگیزه و نشاط و آماده‌سازی دانشجویان از دیگر اهداف این طرح است، عنوان کرد: در این طرح دانشجویان و اساتید باید تهذیب و خودسازی را در سه محوراعتقادات، احکام و اخلاق تقویت کنند.

وی به وضعیت فروپاشی‌های فکری که دامن‌گیر جامعه شده گریزی زد و گفت: تقویت اعتقادات به معنای خداشناسی، پیامبر شناسی و امام شناسی است که دانشجویان باید آن را فراگیرند تا با فروپاشی فکری مواجه نشوند.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین بر آموختن احکام، مسائل شرعی و اخلاق به صورت پایه‌ای و اساسی تاکید کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عباسعلی فرهنگیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان، با اشاره به طرح وفاق که مرتبط با طرح حامیم بود و در ماه‌های گذشته برگزار شد، اظهار داشت: در طرح مقدماتی وفاق تعداد ۵۰۰ نفر دانشجوی فعال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شرکت کردند و از این میزان بیش از ۷۰ نفر دانشجو گزینش شده و به طرح حامیم معرفی شدند.

وی افزود: دانشجویانی که اکنون در این دوره حضور دارند با توجه به مؤلفه‌هایی از جمله «نخبه سیاسی و فرهنگی، نیروی انقلابی و متدین، دارای قدرت تحلیل سیاسی و اهل نماز و حرکت در چارچوب نظام و انقلاب اسلامی» انتخاب شده‌اند و می‌توان گفت که این دانشجویان سرمایه‌های عظیمی برای کشور خواهند بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان تصریح کرد: دانشجویان منتخب در این طرح منشاء تحول و تغییر رو به رشد کشور بوده و این دوره در راستای تقویت و هم افزایی دیدگاه‌های مذهبی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان فعال برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی تقویت و توانمندسازی دانشجویان در عرصه‌های مختلف است، افزود: حضور در کلاس‌های معارف، دوره جریان‌های سیاسی روز، جلسات بصیرتی، کارگاه‌های معرفتی و فوق برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی است که در حلقه های میانی ۲ برگزار خواهد شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام فرج‌الله با اشاره اهداف برگزاری این دوره، خاطر نشان کرد: باعنایت به موفقیت طرح حامیم در گام اول و شکل گیری هویت و گفتمان حلقه‌های میانی در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها، دوره دوم حامیم با کیفیت و ترازی مطلوب‌تر و اثرگذارتر به صورت استانی در مرداد سال ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دبیر طرح حامیم دانشگاه‌های کردستان تصریح کرد: فضای دانشگاه‌ها به شدت بر فضای عمومی جامعه تاثیرگذار است و می‌توانند تحول، تغییر و اتفاقات مثبت منفی زیادی را در جامعه رقم بزنند، بنابراین به هر میزانی که بتوانیم در فضای نخبگانی و محیط علمی دانشگاه‌ها به صورت دقیق‌تر و سنجیده‌تر عمل کنیم، به همان میزان نیز در فضای عمومی جامعه نقش مثبت‌تری را ایفا کرده‌ایم.

وی یادآور شد: اهمیت محیط دانشگاه در فضای عمومی جامعه به دلیل پیشگام بودن و محرک بودن این محیط است و به همین جهت محیط دانشگاه‌ها می‌تواند آغازگر تغییرات و تحولات اساسی در جامعه باشد.

وی بیان داشت: جمعی که در این دوره حضور دارند با حساسیت‌های بالایی گزینش شده‌اند و بی‌شک در بحث انتخاب این افراد کمیت مطرح نبوده و کیفیت افراد مد نظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام فرج الله با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در این دوره برگزار خواهد شد، افزود: دانشجویان با شرکت در این کلاس‌ها، می‌توانند ۲ واحد از دروس معارف خود را تطبیق واحد دهند و خوانش یک کتاب چندصد صفحه‌ای در یک هفته نشان از توانایی دانشجویان دارد.

وی در ادامه افزود: طرح «حاميم» با برنامه‌ريزي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور، در راستاي ايجاد اميد و انگيزه در مجموعه‌هاي کنشگر انقلابي در سطح دانشگاه‌هاي کشور اجرا مي‌گردد.

گفتنی است، تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه برای نقش‌آفرینی در سال تحصیلی جدید و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد از اهداف طرح حامیم است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14893
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.