حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مسئول جهاد کشاورزی بلبان‌آباد خبر داد:

آغاز برداشت محصول پیاز در ۱۲۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان دهگلان

  • کد خبر : 18936
  • 20 مهر 1402 - 21:59
آغاز برداشت محصول پیاز در ۱۲۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان دهگلان
مسئول جهاد کشاورزی بلبان‌آباد از برداشت بالغ بر ۶ هزار تن پیاز از سطح زیر کشت این محصول و روانه آن به بازار مصرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در دهگلان، محصول پیاز یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین محصولات در کشاورزی و آشپزی است، برداشت این محصول معمولاً در تابستان و پاییز انجام می‌گیرد، یکی از زمینه‌های کلیدی در هنگام رشد پیاز دفعات آبیاری آن است، زیرا اغلب به آب نیاز دارند اما نباید بیش از حد آبیاری شوند.

 

 

مصرف پیاز به دلیل خواص آن برای سلامتی و بدن بسیار مفید است از جمله خواص پیاز می‌توان به مبارزه با سرطان، کمک به بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون بالا، تقویت معده و بهبود هضم، حفظ سلامت استخوان، تقویت مغز، سلامت دهان و دندان، درمان تب، بهبود سلامت چشم و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

 

 

میکائیل خالدیان مدیر جهاد کشاورزی بلبان آباد در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: اکنون برداشت محصول پیاز در ۱۲۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان دهگلان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود که از این سطح زیر کشت بالغ بر ۶ هزار تن پیاز برداشت و روانه بازار مصرف شود.

 

 

وی در ادامه گفت: از ویژگی‌های پیاز محلی سازگاری آن با شرایط اقلیمی منطقه است و دارای طعم، مزه و شرایط نگهداری منحصر به فرد می‌باشد.

 

 

خالدیان افزود: پیاز برداشت شده از مزارع دشت لیلاخ در حال تبدیل شدن به یک مارک و برند ملی است.

 

 

علی محمدی از پیازکاران موفق دهگلانی‌نیز در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: محصول پیاز دشت لیلاخ دارای طعم و مزه ویژه ای بوده و برای آشپزی بسیار عالی می‌باشد و از طعمی لذتبخش برخوردار است.

 

 

محمدی اضافه کرد: پیاز تولید شده، در قبل به شهرهای سنندج و کامیاران ارسال می‌شد اما در سال جاری بدلیل بالا رفتن تناژ و تولید آن، به کشورهای همسایه از جمله عراق و استان‌های همجوار نظیر کرمانشاه، همدان، قزوین و … صادر خواهد شد.

 

 

متأسفانه وجود دلالان در فروش پیاز مشکلاتی را برای کشاورزان پیازکار بوجود آورده است، دلالان با خرید محصول از کشاورز با هزینه بسیار ناچیز، آنرا ذخیره و انبار می کنند تا در مواقع کمبود با افزایش قیمت چند برابری آن را به خریداران می فروشند، کشاورزان پیازکار دهگلانی درخواست تشکیل تعاونی و حمایت دولت از کشاورزان در زمینه بازار فروش این محصول را داشتند.

 

 

علی محمدی به مطالبات پیازکاران اشاره کرد و افزود: از مسئولان انتظار داریم که با تشکیل تعاونی از کشاورزان پیازکار حمایت لازم را به عمل آورند تا آنان نیز بتوانند در بستری مناسب محصولات خود را با قیمت منصفانه و‌ مناسب به فروش برسانند.

 

 

متأسفانه به سبب وجود دلالان این عرصه در سال گذشته، پیازکاران در فروش این محصول متحمل ضرر و زیان‌های فراوانی شدند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18936
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.