حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور در سنندج برگزار شد

  • کد خبر : 24956
  • 25 آذر 1402 - 9:36
آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور در سنندج برگزار شد
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: به دنبال دستور رئیس قوه قضاییه برای جذب قضات بومی در استان کردستان، آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،  به نقل از روابط عمومی دادگستری کل کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز شنبه اظهار کرد: بر اساس اعلام قبلی، آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت برخی از استان‌های غرب کشور، روز جمعه در دانشگاه کردستان و با رقابت ۴۸۰ داوطلب برای تصدی منصب قضا برگزار شد و نتایج این آزمون طبق اعلام معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، متعاقبا اعلام خواهد شد و پس از آن از داوطلبانی که در آزمون تستی حضور یافتند برای شرکت در مصاحبه، و اختبار دعوت به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه پذیرفته شدگان پس از این مرحله در مصاحبه شرکت می‌کنند. افزود: این آزمون با حضور شرکت کنندگان از استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ایلام، آذربایجان غربی و لرستان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: پذیرفته شدگان پس از قبولی و معرفی به گزینش جهت طی مراحل گزینش معرفی خواهند شد و در خاتمه قبول شدگان برای شرکت در دوره‌های آموزشی و کار آموزی برای خدمت در قوه قضاییه دعوت می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: پذیرفته شدگانی که متعهد به خدمت ۱۵ ساله دراستان کردستان باشند اقدامات لازم جهت جذب و به کارگیری آنهادر دادگستری استان کردستان در اسرع وقت به عمل خواهد آمد.

وی یادآور شد: رئیس قوه قضاییه در جریان سفر ۱۴ اردیبهشت ماه به استان کردستان، دستور جذب قضات بومی را در این استان صادر کرد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: با توجه به اینکه ۸۰ درصد قضات استان کردستان غیربومی هستند، مقرر شد کارگروهی در دادگستری استان برای اتخاذ راهکارهای تربیت، جذب و بکارگیری قضات بومی تشکیل شود و در این راه از حوزه و دانشگاه باید کمک بگیریم که در همین راستا روز گذشته آزمون روانشناختی جذب عمومی قضاوت استان‌های غرب کشور در استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24956
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.