حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
گزارش؛

آری به ایستادگی روی پای خود

  • کد خبر : 31399
  • 12 فروردین 1403 - 10:45
آری به ایستادگی روی پای خود
در چنین روزی مردم ایران پس از سال‌ها ظلم و جور حکومت ستمشاهی فعل خواستن را صرف کردند و آنگونه که خود می‌خواستند برای آینده و سرنوشتشان تصمیم گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ یادآور روزی است که مردان و زنان ایرانی در کنار یکدیگر به استقلال و آزادی و تکیه بر توانمندی‌های داخلی خود رای “آری” دادند.

روزی که دوربین‌های خبرنگاران از سراسر جهان شاهد ثبت خلق حماسه‌ای ماندگار از مردم ایران زمین بودند که برای همیشه در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم ثبت گردید.

بله در چنین روزی مردم ایران پس از سال‌ها ظلم و جور حکومت ستمشاهی فعل خواستن را صرف کردند و آنگونه که خود می‌خواستند برای آینده و سرنوشتشان تصمیم گرفتند.

بدون شک در ان روزها مستکبران و حکومت‌های سرسپرده آنان تصور نمی‌کردند که روزی نهال نوپای جمهوری اسلامی به درختی تنومند و استوار تبدیل شود که اقتدار و توانمندی ان امروز ابرقدرتان جهان را به زانو درآورده است!

باید گفت این نتیجه همان آری گفتن به ایستادگی روی پای خود بود که امروز ملت سرافراز ایران اسلامی را در سراسر جهان با قدرت اراده و با استقلال واقعی ان می‌شناسند و مردم آزادی‌خواه سراسر جهان این ملت خستگی ناپذیر را الگوی اقدامات خود قرار داده‌اند.

در همین رابطه ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما اظهار داشت: رای اکثریت مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ به جمهوری اسلامی، بیان‌کننده اعتقاد و ایمان مردم به دین اسلام و آموزه‌های دینی بود.

وی ادامه داد:مردم ایران در همه پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸ با بیش از ۹۸ درصد به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و ایمان و عقیده خود به دین اسلام را نشان دادند.

رستمی یادآور شد: در آن روز مردم از هر قوم، زبان و مذهبی بدون هیچگونه اجباری در همه پرسی شرکت کردند و به جمهوری اسلامی رای آری دادند و نظام مبتنی بر اسلام مستقر شد.

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان نیز امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: دوازدهم فروردین به عنوان یک روز تاریخی و به یاد ماندنی و شکوه حماسه حضور اکثریتی مردم متدین ایران اسلامی برای تشکیل حکومت اسلامی ومردم سالاری دینی بود.

وی ادامه داد: این روز به عنوان نماد بزرگ حکومت دینی در جهان شناخته شد و باعث دلگرمی و امیدواری مسلمانان و نقطه ایجاد شعله‌های خیزش بر علیه جهانخوران و طاغوتیان شد.

به گفته ماموستا محمدی دوازدهم فروردین روز تحقق آرمان‌های مقدس ملتی رنجیده و ستم دیده دوران طاغوت است که سالیان متمادی در فقر و تنگدستی، اسارت، زندان، تبعید و شکنجه و تحمل سختی ها بودند که منجر به عزتمندی ملت شریف ایران اسلامی شد.

آری این روز بزرگ، تبلور مردم سالاری دینی در ایران اسلامی است که در آن مردمی که با اتکا به پروردگار متعال و الگو قرار دادن سیره نورانی پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و پیروی از رهبری حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب شکوهمند اسلامی را رقم زدند و در بیست و دوم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به پیروزی رساندند، مدتی بعد و در دوازدهم فروردین ماه سال ۱۳۵۸ با حضوری حداکثری، رأی خود مبنی بر استقرار نظام مبتنی بر دین مبین اسلام و جمهور و خواست مردم را اعلام نمودند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31399
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.