حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

آثار هنری ۲۰ بانوی دیواندره‌ای با عنوان پروانه‌آبی در گالری سوره سنندج رونمایی شد

  • کد خبر : 14625
  • 09 مرداد 1402 - 7:33
آثار هنری ۲۰ بانوی دیواندره‌ای با عنوان پروانه‌آبی در گالری سوره سنندج رونمایی شد
با حمایت حوزه هنری استان کردستان نمایشگاهی از آثار تجسمی 20 بانوی هنرمند دیواندره‌ای با سرپرستی رویا عبداللهی از 8 تا 13 مرداد ماه 1402 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، رویا عبداللهی سرپرست و مربی هنری هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمع کثیری از هنرمندان شامگاه روز گذشته در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: نمایشگاه حاضر شامل ۶۰ اثر از ۲۰ بانوی هنرمند دیواندره است که در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است .

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که با تکنیک‌های مختلف شامل مدادرنگی، سیاه قلم، آبرنگ، پاستل، معرق بر روی شیشه، ویترای، آینه کاری، رزین، تذهیب، راپید برگزار شده است، سبک‌هایی شامل رئال، سوررئال، هایپر رئال، کوبیسم، طراحی لباس کردی، کاراکتر سازی در خلق آثار به کار رفته است.

عبداللهی ادامه داد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان، سنا امامی، ژینا بهمنی، پردیس رحمانی، تارا سواری، سارا شکراللهی، نیان شهسواری، ساحل حسینی، هلیا خدادادی، رومینا علوی، الهه علیزاده، ئه‌وین فتحی، هانیه مرادخانی، آمانج مرادی، روشنا مصطفایی، کیمیا مردانی، سنا نوری، شهلا نوری ، هانیه نوری و سارا یاری در کنار چند اثر از بنده درمعرض نمایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور سه ساله این هنرمندان در آموزشگاه سیمرغ دیواندره در خصوص مشکلات برگزاری نمایشگاه با قدردانی از حوزه هنری کردستان در حمایت از این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه با کمک والدین و خانواده هنرمندان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شامل خرید مواد، قاب، بوم و وسایل مورد نیاز برپا شده است و متأسفانه به غیر از حوزه هنری کردستان و در دیواندره شهرداری و شورای شهر دیواندره در بحث چاپ تبلیغات در این شهر هیچ کمک و حمایتی از هنرمندان صورت نگرفته است.

وی درخصوص دلیل نامگذاری نمایشگاه با عنوان “پروانه آبی” نیز گفت: یک پیله تا زمانی که نتواند خود را بشکند نخواهد توانست تبدیل به پروانه گردد و ما و هنرمندان عضو این گروه تلاش داریم تا بتوانیم با پشت سر گذاشتن تمامی سختی‌ها و مشکلات پیش رو برای فعالیت‌های هنری در رسیدن به جایگاه بالای هنری تلاش کنیم.

عبداللهی هدف از برگزاری این نمایشگاه را در معرفی بانوان هنرمند دیواندره‌ای عنوان نمود و تصریح کرد: تلاش داریم تا با برگزاری این نمایشگاه در خصوص اقتصاد هنر و ایجاد فرصت کارآفرینی برای هنرمندان این شهر و بازاریابی برای آنان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان عضو این گروه ۲۰ نفره دارای استعداد و توانایی بالایی در زمینه‌های هنری هستند و می‌توانند در زمینه توسعه کسب و کار با بهره‌مندی از هنر خود به خودکفایی برسند.

وی با دعوت از علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه که همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۷ تا ۲۱ دایر خواهد بود ۳۰ درصد تخفیف فروش آثار در نظر گرفته شده است .

رویا عبداللهی دارای لیسانس صنایع و کارشناس ارشد حسابداری است. وی از سال ۱۳۸۶ با حضور در کلاس های هنری استاد رهبر از هنرمندان شناخته شده همدانی به صورت حرفه‌ای فعالیت هنری خود را آغاز کرد و تاکنون در ۲۰ نمایشگاه گروهی و ۱۰ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور از جمله ترکیه، چین، فیلیپین، روسیه ، همدان، تهران، سنندج و دیواندره شرکت نموده است .

عبداللهی هم اکنون در آموزشگاه سیمرغ دیواندره به عنوان مربی هنرهای تجسمی مشغول به فعالیت است.

گفتنی است این نمایشگاه پس از برگزاری در سنندج از ۱۴ تا ۱۷ مرداد ماه در مجتمع فرهنگی و هنری دیواندره نیز به نمایش عمومی در خواهد آمد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14625
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.