حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
رئیس کل دادگستری کردستان:

آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان پیگیری قضایی می‌شود

  • کد خبر : 14966
  • 16 مرداد 1402 - 9:11
آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان پیگیری قضایی می‌شود
رییس کل دادگستری کردستان بر لزوم بررسی دقیق و کارشناسی موضوع آتش سوزی جنگل های شهرستان مریوان برای شناسایی مقصرین احتمالی این حادثه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی صبح امروز اظهار کرد: پس از وقوع حادثه تلخ آتش سوزی جنگل های مریوان، دستورات ویژه‌ای در راستای تشکیل پرونده، تکمیل روند تحقیقات و شناسایی مقصر یا مقصران احتمالی با قید فوریت به دادستان مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و بازرس کل استان صادر شده است.

وی افزود: با هدف صیانت از حقوق عامه و حفظ بیت المال و انفال، به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور داده شده تا با همکاری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و همچنین بازرس کل استان و با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آتش سوزی در این منطقه، اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد: علت دقیق این حادثه از جهت عمدی یا غیرعمد بودن آن باید به صورت دقیق و کارشناسی بررسی شود و در صورت احراز عمدی بودن این حادثه سریعا برای عوامل مربوطه پرونده قضایی تشکیل شود.

حجت الاسلام حسینی همچنین بر بررسی دقیق و کارشناسی عملکرد تمامی دستگاه های مربوطه اعم از اجرایی و غیر اجرایی استان در این زمینه تاکید کرد و گفت: با مدیران دستگاه هایی که وظیفه اطفای حریق در این حادثه را بر عهده داشتند و مرتکب ترک فعل و یا مسامحه شده اند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و برای آنها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14966
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.