حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

برفروبی ۱۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کردستان/ در حال حاضر هیچ راه روستایی مسدودی نداریم

  • کد خبر : 4607
  • 15 دی 1401 - 11:21
برفروبی ۱۰ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان کردستان/ در حال حاضر هیچ راه روستایی مسدودی نداریم
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بیش از ۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد این میزان برفروبی در جاده‌های اصلی و فرعی و ۱۰ درصد در محورهای روستایی بوده است.

وی یادآور شد: این میزان برفروبی توسط ۳۲۰ نیرو و با استفاده از ۱۹۰ دستگاه ماشین‌آلات انجام و ۲ هزار و ۳۰۰ تن شن و ماسه نیز در جاده‌های استان استفاده شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به رهاسازی هزار و ۶۲ خودروی گرفتار در راه‌های استان در شبانه‌روز گذشته، گفت: در حال حاضر مشکل حادی در جاده‌های استان وجود ندارد اما با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده از رانندگان درخواست می‌شود در صورت تردد وسایل و تجهیزات گرمایشی با خود به همراه داشته باشند.

نوذری به وضعیت جاده‌های روستایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هیچ راه روستایی مسدودی نداریم و مشکلات جزیی در تردد برخی روستاها وجود داشت که با تلاش راهداران برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به پدیده مه صبحگاهی و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها از رانندگان درخواست می‌شود جانب احتیاط را در سطح جاده‌ها رعایت کرده و درصورت امکان از ساعت ۹ صبح به بعد در جاده‌ها تردد کنند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این فصل و به ویژه مواقع بارندگی، لغزندگی از جمله مخاطره‌های جاده‌های استان است که رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز هرگونه حادثه جلوگیری کنند.

به گفته وی راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=4607
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.