حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

۷۷ درصد دادرسی‌ها در کردستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

  • کد خبر : 9711
  • 08 اردیبهشت 1402 - 13:44
۷۷ درصد دادرسی‌ها در کردستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود
رئیس کل دادگستری کردستان گفت: میانگین دادرسی الکترونیک در استان ۷۷ درصد است و باید این میزان تا پایان اردیبهشت ارتقا یابد، ضمن اینکه از ابتدای خردادماه امسال، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی شود و تمام جلسات دادرسی به صورت الکترونیک برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در نشستی با روسای دادگستری و دادستانهای شهرستانهای استان کردستان بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعبه‌های قضایی استان در سال جدید تاکید و اظهار کرد: برنامه ریزی، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستان های استان بر شعب سبب می شود تا وضعیت موجودی پرونده ها سامان یافته و پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان، افزود: اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه هدف محور و کاربردی است و باید مدنظر روسای دادگستری و دادستانهای استان باشد.

 

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: یکی از وظایف شرعی و قانونی مدیران، قضات و کارکنان اداری دادگستری استان، برخورد صحیح، منطقی و پاسخگویی به ارباب رجوع است.

 

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: در سال جدید و با مدیریت و نظارت دقیق تر روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی استان به هیچ وجه نباید یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند.

 

وی صیانت از حقوق عامه بویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم توصیف و اضافه کرد: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی، دادستان های استان با نظارت دقیق بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت المال شوند.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: در حوزه زندانها، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تاکید دستگاه قضایی استان است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم، به تک تک درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلات شان برآیند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان هم در این نشست بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال در تمام شهرستانهای استان تاکید کرد و افزود: با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد.

 

محمد جباری اجرایی شدن قانون مناسب سازی معابر و پیاده روهای استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان های شهرستان های استان، گفت: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماندها با جدیت دنبال شود و به بهترین شکل اجرا شود.

 

وی ادامه داد: دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه ای باید در استان به دقت اجرا و لیست زندانیان متواری استخراج شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9711
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.