حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیر تعاون روستایی کردستان خبر داد:

۷۰ فروشگاه مصرف شبکه تعاونی روستایی در کردستان فعال است

  • کد خبر : 17063
  • 28 شهریور 1402 - 8:24
۷۰ فروشگاه مصرف شبکه تعاونی روستایی در کردستان فعال است
مدیر تعاون روستایی کردستان گفت: ۷۰ فروشگاه مصرف شبکه تعاون روستایی در سطح روستاهای استان فعال است و کالاهای مصرفی و مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار روستاییان قرار می‌دهد.

بهرام کوشکی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اظهار کرد: از مجموع فروشگاه‌های مصرف، ۲۴ فروشگاه زنجیره‌ای با عنوان اترک هم در این استان ایجاد شده که اقلام بیشتری با قیمت مناسب در آنها عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور کاهش حضور دلالان و عرضه مستقیم محصولات تولید داخلی به مصرف کنندگان روستایی و همچنین کاهش هزینه‌های حمل و نقل و تردد روستاییان راه‌اندازی شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان با اشاره به اینکه شبکه تعاون روستایی استان متشکل از ۲۴۲ اتحادیه و تعاون روستایی زنان و کشاورزان است، گفت: ۵۴۲ نفر به طور مستقیم و حدود ۸۰۰ نفر به طور غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند.

کوشکی با اشاره به اینکه این سازمان به ۲ بخش دولتی و خصوصی تقسیم شده است، ادامه داد: بخش خصوصی این سازمان شامل اتحادیه‌ها است که بخش دولتی بر فعالیت آنها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه گسترش نوآوری در بخش کشاورزی و روستایی از دیگر رویکردهای سازمان تعاون روستایی است، یادآور شد: خرید تضمینی محصولات استراتژیکی هم چون گندم و خرید توافقی محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت‌های سازمان تعاون روستایی است.

مدیر تعاون روستایی کردستان اظهار کرد: امسال به طور تضمینی ۶۵۳ هزار تن گندم، چهار هزار و ۲۲ تن کلزا و ۱۴ تن گلرنگ را از کشاورزان استان خریداری کرده‌ایم.

کوشکی ادامه داد: ۱۴ هزار تن محصولات کشاورزی شامل خیار، ذرت دانه‌ای ، ذرت علوفه‌ای، گوجه‌فرنگی و جو را هم به طور توافقی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم و در صورت اعلام نیاز از سوی شبکه تعاونی دیگر استان‌های کشور اقدام به ارسال آن می‌کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17063
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.