حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
مدیرکل دامپزشکی کردستان:

۵۵ اکیپ دامپزشکی کردستان در عید قربان بر ذبح دام نظارت می‌کنند

  • کد خبر : 12859
  • 06 تیر 1402 - 9:45
۵۵ اکیپ دامپزشکی کردستان در عید قربان بر ذبح دام نظارت می‌کنند
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: ۱۱۰ کارشناس و بازرس دامپزشکی در قالب ۵۵ تیم سیار و ثابت مستقر در استان، بر ذبح دام‌های قربانی نظارت بهداشتی می کنند.

مجتبی ورمقانی روز سه شنبه در گفت و گو با کُردتودی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان همچون سال های گذشته، در تامین بهداشت عمومی جامعه و در راستای عمل به وظایف و مسوولیت‌های خود در رابطه با نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی، آمادگی دارد در روز عید قربان، نسبت به بازرسی بهداشتی از دام های قربانی و لاشه های آنها با رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کند.

وی از مردم خواست برای حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت‌های قربانی و جلوگیری از اشاعه بیماری‌های مختلف مشترک بین انسان و دام از خدمات بازرسی بهداشتی ویژه عید سعید قربان این اداره کل استفاده کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان یادآور شد: لازم است همه دام‌ها قبل از ذبح از طرف بازرسان دامپزشکی معاینه شده و در صورت تایید مورد ذبح قرار گیرد.

ورمقانی ادامه داد: مصرف گوشت دام‌های قربانی که مورد بازرسی قرار نگرفته‌ است به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بهتر است تا حد امکان از ذبح دام قربانی در منازل خودداری شده و دام‌ها برای ذبح به کشتارگاه ارجاع داده شود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان توصیه کرد لاشه دام ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود و افزود: با توجه به اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات قربانی به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی اماکن مذهبی را دارند توصیه می شود دریافت نذورات به صورت وجه نقد و یا لاشه قربانی کشتار شده در کشتارگاه باشد.

ورمقانی تاکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده کلیه خدمات در کشتارگاه دام شامل ذبح دام، نگهداری و حمل و نقل لاشه‌ها رایگان و سامانه پیغامگیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان در طول شبانه‌روز آماده ثبت و پیگیری درخواست شهروندان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12859
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.