حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال، سهم دهگلان در جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

  • کد خبر : 31216
  • 08 فروردین 1403 - 9:25
۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال، سهم دهگلان در جشن گلریزان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
مراسم جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با ولادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی (ع) و در ماه مبارک رمضان با حضور اعضای شورای تأمین شهرستان، مدیرکل زندان‌های استان کردستان و سایر مدیران و مسئولان شهرستان دهگلان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رستمی احقر، رئیس دادگستری شهرستان دهگلان اظهار داشت: هدف از برگزاری کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و آزادسازی آنان آنست که این زندانیان بدلیل عدم توان در پرداخت مبالغ ناچیزی در زندان محبوس هستند.

رستمی احقر، بیان داشت: امام علی (ع) مهم ترین انگیزه‌های انفاق و بخشش را چنین بیان می فرمایند: کسی که یقین به پاداش داشته باشد در بخشش، سخاوت به خرج می‌دهد.

وی ادامه داد: رابطه سخاوت از خویشاوندی بیشتر است، شخصی که سخاوتمند است در می مردم از جایگاه والایی برخوردار است.

به گفته وی سخاوت خالص و حقیقی آنست که انسان پس از آگاهی بر نیازمندی افراد آبرومند در حل مشکلات آنها مخفیانه عمل کند و این مسئله را بپوشاند و نیازهای آنها را قبل از درخواست آنها برآورده سازد.

رئیس دادگستری دهگلان یادآور شد: حدود ۷ زندانی را در شهرستان دهگلان داریم که مبلغ بدهی آنها در مجموع قریب به ۱۰ میلیارد ریال می‌باشد، امیدواریم با همت و کمک مردم و خیرین مبلغ مورد نظر تأمین و زندانیان نیز تا روز عید فطر به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

مجتبی محمدی مدیرکل زندان‌های استان کردستان عنوان داشت: در جشن‌های گلریزان سال گذشته در ماه مبارک رمضان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال توسط مردم خیر و نوع دوستا ستان کردستان جمع شد، همچنین از اوایل سال ۱۴۰۲ تا قبل از ماه رمضان قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال، کمک های مردمی و خیرین برای آزادسازی ۳۰۰ نفر از زندانیان جمع آوری شد.

 

محمدی در ادامه اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ در شهرستان های قروه و دهگلان قریب به ۴ میلیارد ریال از سوی خیرین شهرستان ها دریافت شد که منجر به آزادسازی ۲۳ نفر از زندانیان این دو شهرستان ( ۷ نفر دهگلان و ۱۶ نفر قروه ) گردید.

وی ادامه داد: جمع کل بدهی زندانیان جرائم غیر عمد استان، مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال است که با کمک‌هایی که از سوی ستاد دیه صورت گرفته، مبلغ ۱۶ میلیارد ریال را ستاد دیه در قالب کمک بلاعوض پرداخت شده است.

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان، در حاشیه این مراسم بیان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه سراسر خیر و احسان است، ماهی که فلسفه روزه در این ماه به عبارتی همدردی اغنیاء و ثروتمندان با فقرا می‌باشد و پلی ارتباطی میان دو صنف است که باعث می شود انسان روزه دار فقرا و تنگ دستان را درک کرده و به آنان کمک کند.

محمدی، تشریح کرد: در واقع دین اسلام، دین یاری رساندن، تعاون و همکاری و کمک رسانی است، زندان به معنای محروم بودن انسان از حضور در جامعه و عدم وجود وی در میان مردم می‌باشد، خداوند در قرآن کریم تأکید بسیاری بر مسئله سخاوت و بخشندگی داشته است و انسان‌ها را به داشتن این صفات تشویق می‌کند.

وی در پایان مراسم خاطرنشان کرد: از خیرین و مردم نوع دوست شهرستان دهگلان می‌خواهیم که در این جشن بزرگ شرکت کرده و با اندک کمکی حتی در قالب یک اسکناس ده هزار ریالی در این امر خداپسندانه سهیم شوند، زیرا با همان مقدار کم اما خالصانه می‌توان زندگی چندین نفر را که به دلیل کمبود توان مالی در زندان‌ها به سر می‌برند، نجات و زندگی را به آنها هدیه داد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31216
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.