حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

۳۹ ماموریت اورژانس هوایی در کردستان انجام شد

  • کد خبر : 17049
  • 27 شهریور 1402 - 12:09
۳۹ ماموریت اورژانس هوایی در کردستان انجام شد
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی به مناطق دور افتاده یا سخت‌گذر برای نجات جان بیماران و مصدومین به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حسین جعفری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ ماموریت موفق اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای نجات جان بیماران و مصدومین به ثبت رسید که ۱۵ مورد مربوط به مصدومین ترافیکی، هشت مورد مصدومین غیرترافیکی، سه مورد بیمار سکته مغزی، ۲ مورد بیمار قلبی تنفسی، هفت مورد برای انتقال مادران باردار و چهار مورد برای انتقال سایر موارد به مراکز درمانی تخصصی‌تر بوده است.

وی افزود: هر پرواز بالگرد اورژانس با توجه به نوع ماموریت، حداقل یک میلیارد ریال هزینه دارد که به صورت کاملا رایگان برای نجات جان مصدومین یا بیماران انجام می‌گیرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وجود ۹ پد بالگرد استاندارد در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: سه پد در سنندج و شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه، اورامان و بیجار نیز هر کدام یک پد دارند.

جعفری با بیان اینکه پد سقز هنوز آماده نیست و در محل اجرا و آماده‌سازی قرار دارد، گفت: در حال حاضر در سقز از پد پادگان ارتش، در شهرهای کامیاران، دیواندره و سروآباد از استادیوم فوتبال و در شهرهای دهگلان و حسین آباد از محوطه حیاط بیمارستان و درمانگاه برای نشست و برخواست بالگرد اورژانس استفاده می‌شود.

وی افزود: پرواز بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه برای نجات جان بیماران و مصدومین در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص، حوادث در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر و تصادفات انجام می‌شود.

اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شده و بالگرد این مرکز از نوع LOT تک موتور بوده و به مجهزترین تجهیزات پزشکی تجهیز شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17049
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.