حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

۳۰۰ زندانی کردستانی در آستانه آزادی

  • کد خبر : 30506
  • 26 اسفند 1402 - 18:56
۳۰۰ زندانی کردستانی در آستانه آزادی
جشن گلریزان رمضان امسال سنندج، پر از صحنه‌های قشنگ و ماندگار بود؛ کمک ۲۰۰ میلیون تومانی فرمانده سپاه کردستان تا کمک پیرزنی که برای آرامش روح پسرش هدیه‌ای نقدی کمک کرد، در این رویداد مهم فرهنگی و اجتماعی ثبت شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، گلریزان در واقع ریختن گل زندگی و امید در چلّه سرمای رنج و سختی و گرفتاری همنوعان و همراهانمان است که با ریختن گلی از شاخسار زندگی خود باغ بقا و بهار وصل را به خانواده‌های در رنج هدیه می‌كنند و زندانیان جرائم غیرعمدی را كه از بد حادثه گرفتار شده‌اند، نجات می ‌دهند.

در ايام ماه مبارك رمضان سنت زيبا و ديرينه گلريزان و جشن آزادی زندانيان جرائم غير عمد به همت ستاد ديه كشور در سراسر كشور برگزار می ‌شود و بسياری از زندانيان دربند به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند که امروز ۳۰۰ زندانی محکومین مالی در انتظار آزادی هستند.

كليد برگزاری جشن گلريزان هميشه با هديه مقام معظم رهبری زده می ‌شود و ايشان در ايام برگزاری اين جشن انسانی، ‌کمک‌های مالی شایانی را به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه برای آزادی زندانیان نیازمند اهدا می‌کنند و مسئولان نظام هم به تبعيت از ايشان در اين امر خداپسندانه شركت می كنند.

امشب نیکوکاران استان کردستان در مجتمع فجر سنندج گرد هم آمدند تا با کمک‌های ارزشمند خود زندانی دربند نیازمندی را از بند رها کرده و به آغوش خانواده بازگردانند.

از هر قشر و شغلی، پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد در جشن گلریزان رمضان امسال سنندج شرکت کردند و هر کدام براساس توان خود دوست داشتند برای آزادی زندانیان کمک کنند.

گوشه سالن، افرادی برای ثبت نام خیران و ثبت کمک‌های آنان نشسته بودند و خیران به این محل‌ها مراجعه می‌کردند تا کمک‌هایشان را تحویل دهند.

از طرف دیگر، روی پرده سالن آمفی‌تئاتر هم کمک‌های خیران نمایش داده می‌شد که کمک های کوچک و بزرگ مردم توجهم را جلب کرد.

تلاش براي آزادی زندانيان جرايم غيرعمد کاری ارزشمند بوده و جشن گلريزان فرصت تحکيم فرهنگ ايثار به نيازمندان است.

اما چراغ اول کمک به زندانیان جرایم غیرعمد را در جشن گلریزان سنندج، سیدبقا سهیدالشهدایی با ۵۰ میلیون تومان روشن کرد.

اسامی و کمک ها پشت هم توسط مجری قرائت شد، دختری ۱۴ ساله که خواسته نامش اعلام نشود، ۱۰ میلیون تومان. آقای زندکریمی ۲۰ میلیون تومان، سونیا دیانت ۱۵ میلیون تومان، میمنت آبادی مقیم تهران ۵۰ میلیون تومان و شورای شهر و شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند و…

اما عددی که خیلی قابل توجه بود، کمک ۵۰۰ میلیون تومانی موقوفه ماه رخسار معتمدوزیری بود که از ابتدای امسال تا حالا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه استان کمک کرده است.

سردار گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی به خانواده زندانیان جرائم غیرعمد و ۲۰۰ میلیون تومان پول نقد اهدا کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس دادگستری استان کردستان در مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی زندانهای استان کردستان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تا امروز ۳۰۰ محکوم مالی و جرایم غیر عمد آزاد شده که مجع کل بدهی ۱۶۲ میلیارد تومان بوده که در این راستا ستاد دیه استان ۲۵ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

وی گفت: از آزادی ۳۰۰ نفر از محکومین مالی ۲۹۳ نفر مرد و ۳ نفر زن بودند و امسال هم ۳۰۰ نفر محکومین مالی در زندان داریم که به دست خیرین و نیکوکاران کردستانی چشم دوخته‌اند.

وی افزود: سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد که در مقایسه با بعضی از استانهای صنعتی، مردم کردستان کاری خارق العاده را انجام دادند.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: خدا عاشق انسان‌های خیر و نیکوکار است و دست همه خیرین را می‌بوسم و خواهش می‌کنم که مردم در این امر آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد شرکت کنند و نشان دهند که کُرد و کُردستانی چقدر نوعدوست، دلسوز است و چقدر قدم در راه خیر دارد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز ترویج کمک به زندانیان را ارزشمندتر از خود مبالغ کمک شده دانست و افزود: فردا در جلسه شورای اداری به همه کارکنان ادارات استان پیشنهاد می کنم براساس میل خودشان مبلغی از حقوقشان را کسر و به ستاد دیه اهدا کنند

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30506
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.