حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

 ۱۵ مبحث اولویت دار برای استان کردستان به تایید رسیده است/ هدف آرمانی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است

  • کد خبر : 3709
  • 14 آذر 1401 - 11:55
 ۱۵ مبحث اولویت دار برای استان کردستان به تایید رسیده است/ هدف آرمانی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه به عنوان چهارمین برش از چشم انداز ۲۰ ساله کشور است، افزود: نخستین برنامه گام دوم انقلاب، نگرش یکپارچه به سرزمین و تمرکز جدی بر مسائل است.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، ارسلان ازهاری صبح امروز در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی که در سنندج برگزار شد اظهار داشت: در برنامه هفتم توسعه، ۱۲ موضوع کلیدی و ۱۵ مبحث اولویت دار برای استان به تایید رسیده است که از جمله آنها می توان به ارتقای نظام سلامت، تغییر الگوی کشت، آمایش سرزمین، توسعه گردشگری، شبکه ملی اطلاعات، اصلاح نظام اداری و تحول قضایی اشاره کرد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه تمام شده و در آستانه تدوین برنامه هفتم هستیم، اظهار داشت: در اوایل آذر تشریح دستورالعمل تدوین این برنامه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه به عنوان چهارمین برش از چشم انداز ۲۰ ساله کشور است، افزود: نخستین برنامه گام دوم انقلاب، نگرش یکپارچه به سرزمین و تمرکز جدی بر مسائل است.

 

وی گفت: بنابراین نباید برنامه به نیازنامه دستگاه های اجرایی مبدل شود و نباید بخشی نگری و بودجه سالاری بر نظام برنامه ریزی و مدیریت کشور تسلط یابد بلکه لازم است رویکرد برنامه از برنامه ریزی متمرکز جامع به رویکرد جامعیت در قاعده گذاری و تمرکز بر مسائل کلیدی تغییر یابد.

 

ازهاری افزود: در این برنامه باید تمرکز بر اصلاح نظام تنظیم گری دولت با اتکای گسترده بر ظرفیت های مردمی و طراحی سیاست ها و قاعده گذاری صحیح باشد و نظام انگیزشی برای اجرای این برنامه به گونه ای طراحی شده که عاملین اجرایی به صورت خود خواسته به سمت سیاستها اهداف مد نظر برنامه حرکت نمایند و در این راستا از تمامی ظرفیت های کشور برای حل مسائل اولویت دار استفاده  نمایند.

 

وی با بیان اینکه هدف آرمانی برنامه هفتم پیشرفت اقتصادی توام با عدالت است خاطر نشان کرد: دستیابی به این هدف پیشرفت اقتصادی توام با عدالت مستلزم توجه به چرخش های توحل آفرین کلان مدرج در سند تحول دولت مردمی و رعایت راهبردهای زیر است.

 

وی گفت: ارتقا بهره روری از طریق رافت زدایی دنش بنیان نمودن رسوخ فناوری و هوشمند سازی در فعالیت های اقتصادی، ارتقاع سرمایه گذاری با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد و افزایش سرمایه گذاری خارجی درایران، ایجاد فرصت های برابر برای فعالین اقتصادی از طریق بهبود محیط کسب و کار ، تعامل با کشورهای هدف و منطقه و توسعه صادرات غیر نفتی از جمله این اهداف است.

 

وی اضافه کرد: سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم شامل بخش های اقتصادی,امور زیر بنایی, فرهنگی و اجتماعی, علمی,فناوری و آموزشی سیاست و سیاست خارجی , دفاعی و امنیتی و اداری ,حقوقی و قضایی می باشد.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی متوسط هشت درصد اولویت برنامه هفتم است، یادآور شد: ایجاد ثبات عمومی قیمت ها و نرخ ارز و تک رقمی کردن تورم در پنج سال و جهت دهی به نقدینگی و اعتبارات بانکی از دیگر راهبردهای تحقق هدف آرمانی برنامه هفتم است.

 

رویکرد این برنامه یک رویکرد واقع گرایانه نسبت به گذشته است

 

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت: یک نگاه مشرف و کارشناسی در هر دستگاهی نیازها و آینده نگری حوزه ی تخصصی خود را تدوین و رصد کندو در طول سال آن راپیگیری کند.

 

وی گفت: این یک ضرورت جدی برای مدیریت دستگاه است که دچار روزمرگی نشوند بلکه باید بداند کجای کار است و گذشته مسیرش چگونه بوده است.

 

وی افزود: رویکرد این برنامه یک رویکرد واقع گرایانه نسبت به گذشته است و مسأاله محور برنامه هفتم تدوین می شود.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه تاکیدات خوبی بر پروژه های اولویت دار از طرف رئیس جمهور صورت گرفت ادامه داد: دولت نگاه بسیار مساعدی به استان کُردستان دارد,و دو بار سفر رییس جمهور به استان در مدت زمان پنج ماه نشانه اهمیت و جایگاه استان در نگاه مدیران ارشد نظام و دولت است.

 

زارعی کوشا گفت: در سفر رییس جمهور به سنندج موضوعات مهم دیگری از جمله اتمام و بهره برداری کامل راه آهن همدان به سنندج و تعیین تکلیف کریدور شمال به جنوب مطرح شده و پیگیری‌های لازم و جدی برای این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3709
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.