حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

۱۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی در رقابت های پارالمپیک شرکت کردند

  • کد خبر : 1827
  • 24 مهر 1401 - 12:57
۱۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه کردستانی در رقابت های پارالمپیک شرکت کردند
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: بیش از هزار و۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه در رقابت های ورزشی پارالمپیک درون مدرسه ای شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، طالب محمدی، صبح امروز در مراسم اختتامیه رقابت های پارالمپیک درون مدرسه ای که در متوسطه دخترانه گلها در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در برنامه های ورزشی هفته پارالمپیک شرکت کردند.

وی افزود: ۷۴ مدرسه مستقل و ضمیمه در سطح استان میزبان برگزاری برنامه های هفته پارالمپیک در شهرستان ها و مناطق تابعه استان بودند.

وی ایجاد تحرک بدنی بین دانش آموزان با نیازهای ویژه و بهبود آمادگی جسمانی و حرکتی آنان را از اولویت های تربیت بدنی آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد و گفت: افراد معلول با شرکت در فعالیت های ورزشی کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده و با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حاضر می شوند.

محمدی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون نفرجمعیت جهان دچار معلولیت‌اند که ۸۰ درصد آنان در کشورهای در حال توسعه هستند، یادآور شد: معلولین بایدحق اشتغال،حق ورزش، حق به مدرسه رفتن، حق آموزش و…را داشته باشند و آموزش و پرورش استثنایی برای تحقق چنین حقی فعالیت می کند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه  یاد می گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

وی گفت: ورزش علاوه بر این که افسردگی و گوشه نشینی را از آنان دور می کند، فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش بسیاری از توانایی های نهفته و کاهش عوارض معلولیت است.

محمدی در ادامه یادآور شد: ورزش معلولین در سطح عمومی با مشکلاتی همچون اعتقادات سنتی و نوع نگرش نسبت به آنان ودر سطح فردی با عدم شناخت وآگاهی، کمبود امکانات، محدویت وسایل حمل و نقل و… مواجه است.

شایان ذکر است برنامه های روز ملی و هفته پارالمپیک با شعار تحرک، توانمندی و افتخارآفرینی از تاریخ ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه جاری در مدا رس با نیازهای ویژه استان برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1827
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.