حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5
تکمیلی:

۱۱۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری کردستان مصدوم شدند

  • کد خبر : 7715
  • 24 اسفند 1401 - 9:14
۱۱۸ نفر در حوادث چهارشنبه سوری کردستان مصدوم شدند
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین آمارها، شمار مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری در استان به ۱۱۸ تن رسید.

رضا پیرا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۴ نفر دچار ترومای دست، ۲۶ نفر دچار سوختگی، ۴۶ نفر ترومای چشم، ۱۶ نفر از ناحیه صورت مصدوم و چهار نفر از ناحیه پا شدند، ضمن اینکه یک نفر دچار ترومای سر، یک تن ترومای گوش و یک نفر هم دچار آسیب شکمی شد.

وی ادامه داد: از تعداد ۱۰۵ مصدوم، ۸۰ نفر جوان، ۳۸ نفر کودک و از نظر جنسیت هم ۸۴ نفر مرد و ۳۴ نفر زن هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: همچنین از این تعداد ۱۵ نفر در سقز، ۲ نفر در مریوان، ۱۰ نفر در دیواندره، ۴۳ نفر در سنندج، هشت نفر در بیجار، ۲۰ نفر در قروه، ۹ نفر در دهگلان، ۹ نفر در کامیاران و سروآباد و بانه نیز هر کدام یک نفر مصدوم شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سال گذشته ۵۲ نفر در حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شده بودند.

پیرا با بیان اینکه خطرات بی شمار استفاده از مواد محترقه توسط شهروندان جدی گرفته نمی شود، گفت: با وجود هشدارها همه ساله شاهد صدمات جبران ناپذیر جسمی و روحی ناشی از حوادث مربوط به انفجار مواد محترقه در جامعه هستیم.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های باستانی ایرانیان است که در غروب آخرین سه‌شنبه اسفند برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است، این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌ صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7715
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.