حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
مدیرکل صمت کردستان:

۱۰ هزار واحد صنفی در کردستان بدون پروانه فعالیت می‌کنند

  • کد خبر : 16178
  • 12 شهریور 1402 - 7:41
۱۰ هزار واحد صنفی در کردستان بدون پروانه فعالیت می‌کنند
مدیرکل صمت کردستان گفت: در حال حاضر ۴ هزار و ۶۰۰ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده و همچنین ۸۵ هزار پروانه صنفی داریم و پیش‌بینی می‌شود که ۱۰ هزار واحد صنفی نیز بدون پروانه مشغول به فعالیت باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بختیار خلیقی در دیدار با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه برای استان اهداف عملیاتی در راستای شعار سال در نظر گرفته شده و انتظار می‌رود این اهداف بتواند در راستای مهار تورم و رشد تولید به شکل جد موثر باشدگفت:ثبات و نظم بر بازار با هماهنگی و تعامل اتحادیه ها و اتاق اصناف، مجموعه صمت و تعزیرات حکومتی استان حاصل می شود.

وی اظهار کرد: در بحث نظارت بر بازار، بازرسی از واحدهایی که محصولات غیر کشاورزی عرضه می کنند به مجموعه صمت واگذار شده و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار شده وزارت صمت در بحث سامانه انبارها و سامانه جامع تجارت نیز ورود پیدا کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه هدف ما همکاری و هماهنگی بیشتر با تعزیرات حکومتی است، افزود: انتظار می رود جلسات کمیسیون هماهنگی تعزیرات دوباره برگزار شود، چرا که این امر می تواند مشکل و خللی را که در بحث بازرسی ها ایجاد کرده بود، رفع و برطرف کند..

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ اتحادیه صنفی نیز در قالب ۱۰ اتاق اصناف در استان کردستان فعالیت دارند، یادآور شد: در سطح بازار مواردی که مشکل داشته و حساسیت را برای مردم ایجاد کرده، توسط بازرسین رصد و پایش شده تا در راستای رفع آنها تصمیم گرفته شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تعزیرات حکومتی بازوی توانمند و مکمل واحدهای بازرسی صنعت هستند و با پشتوانه تعزیرات حکومتی در بحث بازرسی و نظارت می توان به صورت مناسب‌تری عمل کرد.

خلیقی گفت: بازرسی و نظارت با حمایت تعزیرات نمود پیدا می‌کند و پرونده‌هایی که تشکیل می‌شود بر اساس قانون تعزیرات و نظام امور صنفی تشکیل شده و انتظار می‌رود تعامل و همکاری این ۲ سازمان منجر به تعالی بازار شود.

وی افزود: در حال حاضر در سطح استان ۴۵ نفر بازرس داریم که ۲۷ نفر آنان در مرکز استان مستقر بوده و با توجه به مساحت کردستان و حجم ۸۵ هزار واحد صنفی در استان، کمبود نیروی انسانی به وضوح مشخص است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16178
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.