حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
استاندار کردستان:

یکی از مصادیق اصلی جهاد تببین، تببین دفاع مقدس است

  • کد خبر : 17220
  • 31 شهریور 1402 - 9:10
یکی از مصادیق اصلی جهاد تببین، تببین دفاع مقدس است
استاندار کردستان با بیان اینکه ما باید آنچه بر ملت ابران گذشته است را به درستی تببین کنیم، گفت: یکی از مصادیق اصلی جهاد تببین، تببین دفاع مقدس است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،  اسماعیل زارعی کوشا صبح امروز و در مراسم صبحگاه مشترک نظامی نیروهای مسلح استان کردستان که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس در شهر سنندج برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن این مدت با ماه مبارک ربیع‌الاول اظهارداشت: دفاع مقدس یکی از پرافتخارترین اوراق تاریخ کشور ما ایران است.

وی الزود: این افتخار نه فقط برای دوران انقلاب اسلامی بلکه از ابتدای تشکیل میهن و سرزمینی به نام ایران تا به امروز افتخاری درخشان و بی نظیر است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: امروز در طلیعه ۴۳ سال از دوران دفاع مقدس قرار داریم که شاهد تهاجم وحشیانه رژیم جنایتکار بعث با پشتیبانی تمام قدرت‌های جهان به سوی ملتی بودیم که از تشکیل نظام جدید و نوپای آن زمان زیادی نگذشته بود و ستون های آن محکم نشده بود.

 

وی با بیان اینکه ما باید آنچه بر ملت ابران گذشته است را به درستی تببین کنیم، افزود: یکی از مصادیق اصلی جهاد تببین، تببین دفاع مقدس است

 

زارعی کوشا ادامه داد: در شرایطی که تمام قدرت‌های استکباری اصالت انقلاب ملت ایران را که یک اصالت دینی با محوریت ولایت الهی بود و امکان نفوذ آن را به درستی شناخته بودند بر آن بودند که از شکل‌گیری این نهال پیشگیری کنند.

 

به گفته وی دشمن به دنبال آن بود تا از تبدیل شدن ایران اسلامی به یک الگو برای سایر ملت‌ها و به ویژه برای ملت‌های مسلمان جلوگیری نماید.

 

وی تصریح کرد: در روزگاری جنگ تحمیلی بر ملت ایران تحمیل شد که ما در داخل درگیر برخی عناصر خودفروخته بودیم که با انقلاب همراهی کرده بودند و ارکان قدرت را در دست گرفته بودند اما به آنچه اصول انقلاب و امام راحل بود اعتقادی نداشتند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه این افراد کمترین باوری به توان داخل ملت ایران و استعدادهای جوانان این ملت نداشتند و مهمترین ویژگی آنان خودباختگی در برابر قدرت های بزرگ دنیا بود، گفت: در شرایطی که دشمن گوشه گوشه کشور را به عناوین مختلف دچار درگیری کرده بود، محوریتی به نام ولایت‌فقیه وجود داشت که توانست این کشتی پرتلاطم را به سلامت عبور دهد.

 

وی با اشاره به شخصیت امام راحل افزود: امام خمینی (ره)  بزرگمردی بودند که در سیاست کم نظیر بودند و جز به ذات احدیت به قدرت دیگری اتکا نداشتند که با دست خالی آمدند و این ملت را به پیروزی رسانیدند.

 

وی با تاکید بر اینکه آنچه در دفاع مقدس مایه ذلت دشمن شد محاسبات غلط آنان از مردم و از انقلاب اسلامی بود، افزود: سرکرده رژیم بعث عراق با پشتیبانی نظام‌های مادی دنیا وعده می‌داد که در چند روز آینده در تهران با رسانه‌ها مصاحبه خواهد کرد که این نتیجه محاسبات دشمن بود که پشتیبانی‌های اطلاعاتی، مادی و تسلیحاتی خود را می‌سنجید و ارتش مجهز خود را می‌شناخت که در مقابل یک نظام نوپا قرار گرفته بود که تحریم‌های بین‌المللی آن را به سمت انزوا پیش می‌بُرد.

 

زارعی کوشا ادامه داد: از آن روز تا به امروز بزرگترین نقطه ضعف دشمنان خطای محاسباتی آنان در شناخت ملت ایران و تحلیل محوریت دینی است.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه ما امروز از سخت‌ترین بحران‌ها عبور کرده‌ایم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب در آستانه فتح قله‌ها قرار داریم، افزود: دفاع مقدس یکی از گرانبهاترین منابع معنویت و تجربه بزرگ ملت ایران بود چرا که در طول تاریخ، هرگاه جنگی در کشور رخ داده است گوشه‌ای از این خاک مقدس به تاراج رفته و یا در معاهده‌ای ننگین از دست رفته است اما در دفاع مقدس حتی یک وجب از این خاک از دست نرفت.

وی افزود: آیندگان به حال ما غبطه خواهند خورد چرا که در دورانی زندگی کرده‌‌ایم که اسطوره‌هایی همچون شهید سلیمانی‌ها زندگی کرده‌‌اند.

 

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه دفاع مقدس یک گنجینه گران‌بها از تجربه است، ادامه داد: در طول ۴۵ سال گذشته هر گاه که به تجربیات دفاع مقدس رجوع کرده‌ایم موفق و سربلند بوده‌ایم و امروز با هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری نظامی که ۴ دهه قبل باید به سختی تجهیزات نظامی خود را به سختی تهیه می‌کرد، امروز به یکی از قدرت‌های برتر دنیا در ساخت سلاح‌های نظامی تبدیل شده است.

 

به گفته وی اگر جرثومه‌ای به نام داعش به دست آمریکایی‌ها در منطقه خلق شد و می‌رفت تا همه دنیا را با رفتار وحشیانه خود دربرگیرد فرماندهان دلاور ما و مدافعان حرم به فرماندهی حاج قاسم عزیز با بهره‌گیری از تجربه دفاع مقدس توانستند این موجودیت پلید و ناپاک را از روی کره زمین محو کنند.

 

وی افزود: فراموش نخواهیم کرد که شهید سلیمانی‌ها شهید صیاد شیرازی‌ها شهید امان‌اللهی‌ها اسطورهایی بودند که از بطن مردم عادی بر اساس تکلیف الهی پای در میدان گذاشته بودند و با اعتقاد و شجاعت و شهامت تبدیل شدند به اسطوره‌هایی که تاریخ به وجود آنان افتخار خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی را نه تنها یک شخصیت محبوب و یک فرمانده شجاع بلکه یک حکیم بزرگ الهی می‌دانم، اظهار کرد: شهید سلیمانی ۴۰ سال با اخلاص تمام آنچه که رهبر انقلاب و امام راحل فرموده بودند را طی کرد و هر آنچه بر زبان میاورد کلماتی حکیمانه بود آنگونه که فرموده بودند هر کس تیری به سمن این نظام الهی پرتاب کند در دنیا آواره خواهد شد و هم‌اکنون شما ببینید امروز در سالگرد اغتشاشاتی که دشمنان به خیال خام خود در این سرزمین برپا کرده بودند، چگونه عوامل آن در دنیا آواره شده‌اند

 

وی افزود: امروز منافقین و سلطنت‌طلب‌ها بی‌حیثیت‌تر و آواره‌تر از همیشه و گروهک‌های تروریستی سرشکسته‌تر و زبون‌تر و ذلیل‌تر از همیشه هستند و این عاقبت کار کسی است که به سمت نظام الهی ملت بزرگ ایران تیری شلیک می‌کند

 

وی در پایان تاکید کرد: باید از تجربه دفاع مقدس برای حرکت به سمت پیشرفت در تمام ابعاد آن استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17220
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.