حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی:

یوم‌الله ۱۳ آبان سند پرافتخار استکبارستیزی نسلی فداکار است

  • کد خبر : 20643
  • 10 آبان 1402 - 8:54
یوم‌الله ۱۳ آبان سند پرافتخار استکبارستیزی نسلی فداکار است
نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی گفت: یوم‌الله سیزده آبان سند پرافتخار نسلی فداکار است که استقامت در راه ارزش‌های دینی را از امام خمینی (ره) فراگرفتند.

پرویز اوسطی نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: سیزده آبان ماه ریشه در مبارزه با استکبار جهانی دارد، زیرا در راه رسیدن به اهداف مهم و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

اوسطی بیان کرد: یوم الله سیزده آبان سند پر افتخاری است از استکبار ستیزی نسلی که فداکاری و استقامت در راه ارزش‌های دینی را از حضرت امام خمینی (ره) آموزش دیده و آتش بر لانه شوم مستکبران جهان به سرکردگی آمریکای جنایتکار افکند.

نماینده مردم دهگلان در مجلس عنوان داشت: در موقعیتی که شیطان بزرگ آمریکای متجاوز به همراه متحدانش با دروغ‌پردازی و توطئه‌پراکنی زمینه آشوب و خسارت‌های جانی و مالی را در کشورمان بوجود آوردند، تبیین پیام ماندگاری انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و نسل جوان رؤیای بازگشت و نفوذ و سلطه آمریکا در ایران اسلامی را باطل ساخت.

وی ادامه داد: سیزدهم آبان فرصتی برای تبیین رخدادهای سه گانه آن، یعنی تبعید حضرت امام راحل در سال ۱۳۴۳، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۹ است.

اوسطی ضمن بزرگداشت یاد و خاطر شهیدان راه علم و دانش، بیان داشت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز، از تمامی طبقات و اقشار مختلف خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان در سراسر کشور و شهرستان دهگلان می‌خواهم با حضور دسته جمعی، پرشور و گسترده در راهپیمایی سیزدهم آبان ضمن اعلام حمایت از فرامین مقام معظم رهبری انزجار خویش را از زیاده‌خواهی و جنایت‌های آمریکا و گروهک‌های تبهکار و تجزیه‌طلب اعلام کنند و به جهانیان نشان دهند که در راه حفظ اسلام، قرآن و راه شهیدان همیشه سرافراز، محکم و استوار ایستاده‌اند.

وی گفت: تسخير لانه‌‌ی توطئه‌ و جاسوسي‌ كه‌ با بهره‌گیری‌ از فرمان‌ حضرت‌ امام‌ خطاب‌ به‌ دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ درباره‌ی گسترش‌ اعتراضات‌ انجام‌ گرفت‌ واکنشی‌ در مقابل‌ تهاجم‌ جبهه‌ي‌ استكبار عليه‌ انقلاب‌ و‌ درعين‌حال‌ جهادی ابتدايی بود عليه‌ استكبار و علامتي‌ از فرا رسيدن‌ نوبت‌ سر بركشيدن‌جبهه‌ی حق‌ و به‌ هم‌ خوردن‌ توازن های استعماری و در هم‌ شكستن‌ ‌آمريكا بود.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان آگاه، رشید و انقلابی در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند، همین جویندگان علم بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران سرمشق گرفته و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند، این نوجوانان با شعارهای کوبنده و مشت‌های گره خورده، پایه‌های حکومت پهلوی را سست کردند و بر اندام طاغوتیان لرزه انداختند.

اوسطی در ادامه افزود: یوم‌اللّه سیزده آبان، نماد حماسه‌ها، ایثارها و فداکاری‌های دانش‌آموزان عزیز ایران است، بدین سبب آن روز، روز دانش آموز نامیده شد، تا خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان بماند، سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کرده و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند، ملت ایران، تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید به نماز می‌ایستد و تا همیشه زمان در برابر ظلم و زورگویی ابرقدرت‌ها سرتسلیم فرود نخواهد آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20643
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.