حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

انقلاب اسلامی؛ گوهر بی‌همتای تاریخ

  • کد خبر : 28401
  • 22 بهمن 1402 - 10:09
انقلاب اسلامی؛ گوهر بی‌همتای تاریخ
راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نماد شکوه، عزت و بالندگی جمهوری اسلامی است و حضور آگاهانه مردم در این مراسم، امنیت و ثبات کشور را تضمین می‌کند و مانع عملیاتی شدن توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، سنندج را همه با کوه آبیدر، زیبایی مجسمه مقاومت، تمدن و تاریخ کهن و مسجد دارلاحسانش می‌شناسند، اما از امروز باید حضور گسترده و مردمی مردم این شهر را به زیبایی‌های سنندج افزود.

حضوری از جنس ایمان و مقاومت، که عظیم و استوار در کنار هم یکدل و یکصدا امروز را به راهپیمایی ۲۲ بهمن آمده‌اند تا با فریادهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» وفاداریشان را به نظامی که برایش خون دادند، اثبات کنند.

۲۲ بهمن، حماسه‌ای است تاریخی؛ واقعه‌ای که مسیر تاریخ را عوض کرد و برگی زرین در آن گشود. برگ زرّینی که به وسعت تاریخ، گسترش یافت و اکنون پس از ۴۴ سال، لبیک گویان به ولایت، دوباره آمدیم تا شگفتی سازِ این تاریخِ حماسی شویم.

مراسم یوم‌الله ۲۲بهمن همزمان با سراسر کشور صبح امروز در همه شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد و مسئولان ارشد استانی، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا نیز حضور داشتند.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار کردتودی، امروز از پیر و جوان، زن و مرد به ویژه نسل اولی‌ها با خروش انقلابی خود و با مشت‌های گره‌کرده و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اوج انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

یکی پرچم ایران در دست دارد و آن یکی صورتش را به رنگ پرچم ایران نقاشی کرده است، افتخار می‌کنند به سه رنگ سبز و سفید و سرخی که مزین به نام «الله» است.

دسته دسته بر جمعیت راهپیمایان افزوده می‌شود، همه آمده‌اند تا پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی ایران به تصویر بکشند، تصویری که تا خارج از مرزها عبور کند و از قاب تصاویر دوربین خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها به دشمنان ایران اسلامی برسد.

راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در اقصی نقاط استان کردستان سبب شد کودکان و نوجوانان همراه با خانواده در این جشن عظیم انقلاب حضور فعال داشته باشند، دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها هم در این راهپیمایی با همراه داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران قاب‌های ماندگاری بر جای گذاشتند.

حضور جوانان و نوجوانان بخصوص دانش‌آموزان، دانشجویان، ورزشکاران و هنرمندان، بازاریان و اصناف در کنار مسئولان چهره زیبایی به این نمایش عظمت و اقتدار مردم سنندج بخشیده است.

پیرمردان با عکسهای حاج قاسم بر دست داشتن و در جلوی سینه خود گذاشتن از دیگر حواشی جالب این مراسم بود که نشان داد که راه شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

همخوانی دختران انقلابی در سرود دسته‌جمعی  از دیگر حواشی این مراسم بود که با شعارهای مرگ بر آمریکا توسط شهروندان سنندجی همراه بود.

حضور مردم درخت تنومند انقلاب را مستحکم‌تر کرد

استاندار کردستان در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: حماسه راهپیمایی امروز هم پشتوانه محکمی برای جبهه مقاومت و شرایطی است که ما در منطقه شاهد برآن هستیم و هم انشاالله مقدمه حماسه بزرگتر در ۱۱ اسفند ماه خواهد بود.

وی بیان داشت: امروز مردم با حضور خود به تمام دشمنان یک بار دیگر ثابت کردند که پای انقلاب و تمام ارزش‌های آن خواهند بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ۲۲ بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی یک ضربه سهمگین برپیکره استکبار جهانی بوده است ، گفت : همه اقشار ملت ایران در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی سهیم بوده‌اند و عهد و میثاق مردم با ولایت و آرمان‌های انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شده است.

در ادامه سردار گشتاسبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی از بدو پیروزی این انقلاب توطئه چینی و تحریم را بر علیه ملت ایران آغاز کردند، گفت : امروزمردم با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک بار دیگر حماسه آفریدند و یاس و ناامیدی را روانه دشمن کردند.

سردار گشتاسبی خاطر نشان کرد: مردم امروز با حضور خود یک بار دیگر پشتیبانی خود به این نظام را به دشمنان قسم خورده نشان دادند.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفرعنوان داشت: وی با اشاره به اینکه دشمن طی روز‌های گذشته با استفاده از ابزار رسانه‌ای تمام توان خود را برای عدم حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به کار گرفت، گفت: ملت همیشه در صحنه ایران امروز با حضور در جشن‌های بیست و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راه پیمایی ۲۲ بهمن حماسه باشکوه دیگری آفریدند و مشت محکم دیگری بر دهان دشمن زدند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان به اینکه درخت تنومند انقلاب اسلامی امروز با حضور کم‌نظیر مردم محکم‌تر شد و منجر به یاس و ناامیدی طمع‌کاران و دشمنانی که درصدد شکستن و خشکاندن این درخت انقلاب بودند، شد خاطرنشان کرد: هرکسی که بخواهد مقابل مردم بایستد ما مردم هستیم که او را در چرخ‌دنده‌های پیشرفت این انقلاب حذف و از بین می‌بریم.

جشن انقلاب که می‌شود، همه می‌آیند تا خاطره حضور را در ذهن بسپارند و سال بعد و سال‌های بعدی این زیبایی‌ها را تکرار کنند، اینجاست که باید گفت کردها به خلق حماسه عادت دارند و در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور می‌یابند تا پایبندی به نظام‌شان را نه یکباره بلکه همیشه و همواره به اثبات برسانند.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=28401
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.