حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

گفتگو با مخترع مریوانی در عرصه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل و ردیابی

  • کد خبر : 26977
  • 27 دی 1402 - 11:50
گفتگو با مخترع مریوانی در عرصه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل و ردیابی
 این سیستم متشکل از مجموعه‌ای از ردیاب‌های خودرو است که بر روی ماشین‌ها نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت و به پنل کاربر ارسال می‌کند و کاربر در هر لحظه اطلاعات کاملی از جمله: مسیر فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت از خودرو خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نیروی انسانی مهمترین سرمایه های یک جامعه در عرصه علم و فناوری می‌باشد که از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، حال آنکه جمعیت و نیروی انسانی مبتکر و مخترع جایگاهی خاص در این میان دارند و می‌توانند با استفاده از قوه تفکر خود هر دری را باز کرده و به پیشرفت آن مجموعه کمک نمایند و با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود تحریم‌های سنگین اهمیت این افراد برای جامعه بیش از پیش مطرح می‌شود تا بتوان از این گذر نیز به سلامت عبور کرد.

در بسیاری از مواقع هستند افرادی نخبه و مبتکر که به دلیل نشناخته بودن، پتانسیل و ظرفیتشان مغفول می‌ماند که در این راستا وظیفه رسانه معرفی آن‌ها به جامعه می‌باشد که به همین منظور به سراغ یکی از نخبگان شهرستان مریوان رفته‌ایم.

لطفا خودتان را معرفي نمایید؟

شایان امینی، متولد ۱۳۶۵ اهل شهر مریوان هستم.

دارای مدرکهای کارشناس الکترونیک و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش کارآفرینی می‌باشم که بصورت تیم ۸ نفره با هم کارهای اختراعات را در یک شرکت انجام می‌دهيم. بنده از سال ۸۳ اختراعاتم را آغاز کردم و تاکنون در چندین جشنواره خوارزمی و جشنواره‌های دیگر در بحث ابداعات و اختراعات شرکت داشته‌ام.

 در رابطه با اختراع سیستم مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل و ردیابی برایمان توضیح دهید؟

سیستم مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل و ردیابی یکی از اختراعاتم هست و این کار از سال ۱۳۹۲ آغاز کردم و در کل کشور گسترش دادم. این اختراع در رابطه با سیستم ضد سرقت ماشین، ردیابی و مدیریت هوشمند خودرو است.  یک دستگاه سیم کارت خور بر روی ماشین نصب می‌شود و اطلاعات جغرافیایی را از ماهواره‌ها دریافت و به پنل کاربر ارسال می‌کند و کاربر در هر لحظه اطلاعات کاملی از جمله: مسیر فعلی، مسیر حرکت، زمان و تعداد توقف‌ها، انحراف از مسیر و میزان مصرف سوخت از خودرو خود می‌تواند داشته باشد و با نصب اپلیکیشن بر روی سیستم اندروید یا آیفون موبایل می‌تواند ماشین خود را خاموش نماید یا حتی صدای داخل ماشین خود را شنود نماید و در نهایت تمام اتفاقاتی که برای ماشین موردنظر بیفتد ردیابی نماید. این سیستم همچنین در نحوه رانندگی و ردیابی سالمندان قابل استفاده می‌باشد سالمندان و افرادی که بیماری‌های فراموشی دارند کافیست دستگاه‌ ردیاب را داخل جیب یا کیف آنها بگذاریم که بتوانیم آنان را ردیابی نماییم و نیز می‌توان دستگاه ردیاب را بر روی سیستم‌های مدارس نصب کرد که هم مدیران و والدین نظارتی بر زمان‌های رفت و برگشت سرویس‌های دانش‌آموزان داشته باشند.

چگونه به فکر اختراع کردن افتادید؟

یک روز بر روی سیستم ردیابی کار انجام می‌دادیم که حین تحقیقات ناخودآگاه به فکر این سیستم افتادیم که می‌توانیم مشابه سیستم داخلی این سیستم را درست و تجاری کنیم و در سایر اختراعات استفاده نماییم.

تاکنون چند اختراع خود را ثبت نموده‌اید؟ تاکنون سه تا از اختراع‌ها را ثبت نموده‌ام و بیشتر به دنبال تجاری نمودن اختراعاتم هستم. و تابحال در چندین جشنواره خوارزمی و چندین جشنواره مخترعین و مبتکرین، استانی و کشوری حضور داشته‌ام و مقام کسب کرده‌ام.

در مورد سایر اختراعات خود برایمان توضیح دهید؟

یکی از اختراعات بنده در خصوص سیستم تشخیص قطع برق شهری است و مورد دیگر از اختراعم مربوط به سیستم پرورش اندام می‌باشد که شخص بدون وزنه می‌تواند ۳۰  تا ۴۰ حرکت ورزشی را انجام دهد و نیز دستگاه خم کردن فلزات اختراع دیگر بنده می‌باشد که این دستگاه در زمینه خم کردن فلزات نسبت به نمونه‌های خارجی کم هزینه‌ است و در صنعت جوشکاری استفاده می‌شود. افتخارات شما در استان، شهرستان، جشنواره خوارزمی و کشوری به چه صورتی است؟ در سال ۱۳۸۳ در دو جشنواره خوارزمی شرکت نمودم و طرح برگزیده کشوری دارم و بعد از آن در جشنواره‌های اختراعات، ابداعات استانی شرکت داشته‌ام و مقام‌های برگزیده استان را کسب نموده‌ام.

 برای اختراعات خود از فردی به عنوان مربی یا راهنما استفاده نموده‌اید؟

خیر یکی از مشکلات شهرهای کوچک این است که فقط خودت هستی و هیچگونه حمایت کننده‌ای نداری، نه مربی خوبی وجود دارد و نه کسی که این مسیر را طی کرده باشد و واقعاً کارآفرینی در شهر کوچک فوق‌العاده متفاوت‌تر از اینکه در تهران کسب و کار را شروع نمایید.

آیا اختراع جدید دیگری را مد نظر دارید؟

خیر. دوست دارم در زمینه اختراع سیستم مدیریت هوشمند ناوگان حمل‌ونقل و ردیابی فعالیت‌مان را ادامه و زیادتر نماییم و تا ۲۰ سال آینده آن را توسعه دهیم و در زمینه‌های مختلف و امکانات جدیدی به این صنعت اضافه کنیم.

اسپانسر یا حمایت کننده برای طرح‌های شما چه کسی بوده است؟

برای اختراعات و طرح‌هایم ۸۰ درصد خانواده‌ام حمایتگرم بوده‌اند و ۲۰ درصد مابقی آن از طریق پارک علم و فناوری حمایت مالی شده‌ام ولی کافی نبوده است.

در آینده چه هدفی دارید؟ دوست دارم با هم تیم‌هایم کارمان توسعه پیدا کندامروز که بصورت ۸ نفر با هم کار می‌کنیم کار خود را توسعه دهیم و این ۸ نفر را حداقل به ۴۰ تا ۵۰ نفر برسانیم تا بتوانیم کشورهای دیگر را پشتیبانی نماییم و ناگفته نماند که در حال حاضر ۶۰ نمایندگی در استان‌های مختلف کشور را در این عرصه داریم.

نظرتان در مورد کلمه شکست چیست؟ به نظر من آنچه در زندگی وجود دارد تجربه است و کلمه شکست وجود ندارد. زمانی آن مسیر را که باید طی شود تا به موفقیت دست یابید نتوانید طی نمایید و صاحب موفقیت نشوید آن زمان است که با شکست روبرو می‌شوید برای رسیدن به هدف در موقعیتی قرار می‌گیرید که بایستی تجربه کنید و در حین تجربه امکان دارد ده دفعه تجربه نمایید ۹ دفعه آن ممکن است به موفقیت نرسید و فقط یک دفعه آن به موفقیت برسید بنابراین باید تلاش نمایید و هرگز ناامید نشوید.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=26977
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.