حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

گروه های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی کردستان تجلیل شدند

  • کد خبر : 29513
  • 10 اسفند 1402 - 13:23
گروه های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی کردستان تجلیل شدند
همزمان با سالگرد تأسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی از گروه های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی تجلیل به عمل آمد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی همزمان با سالگرد تأسیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی از گروه های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی تجلیل به عمل آمد که در این مراسم از ۲۱ گروه جهادی حوزه کشاورزی و ۱۲ گروه جهادی حوزه دامپزشکی استان تجلیل به عمل آمد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان:

باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک کردستان بپردازیم

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک کردستان بپردازیم و نخبگان این عرصه به بهترین شکل به کارگیری شوند.

سعید شعبانی روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از گروه های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی کردستان در سنندج اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از پایه های اصلی اقتصاد در کشور است و به عنوان مردمی ترین بخش اقتصاد ایران مطرح است.

وی افزود: اگر همه توانمندی های بالقوه خودمان را در عرصه کشاورزی پای کار بیاوریم می توانیم بیش از ۳ برابر تولیدات کنونی به تولید محصولات مختلف کشاورزی همت گماریم.

سرهنگ شعبانی تصریح کرد: با توجه به تهدیدات و توطئه های متعدد دشمنان در حوزه امنیت غذایی باید بر مبحث تأمین نیازهای غذایی جامعه تأکید ویژه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور شاهد محدودیت هایی در حوزه زمین حاصلخیز هستیم لذا برای تأمین نیاز غذایی جامعه در سال های آتی باید بهره وری عرصه کشاورزی را ارتقا دهیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: باید گروه های جهادی در راستای ارتقای مکانیزاسیون و صنعتی کردن عرصه کشاورزی به ایفای نقش بپردازند.

سرهنگ شعبانی افزود: باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع تبدیلی در عرصه کشاورزی کردستان باید مدنظر قرار گیرد چرا که این مهم می تواند نقش ویژه ای در رشد اقتصادی استان و کاهش بیکاری جوانان مؤثر واقع شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: باید احیای اقتصاد روستاها در اولویت قرار گیرد و با تقویت روحیه جهادی در بین جوانان روستایی به افزایش بهره وری تولیدات حوزه کشاورزی کمک کنیم.

سرهنگ شعبانی از تلاش های مجموعه جهاد کشاورزی کردستان در راستای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تقدیر کرد و گفت: تلاش جهادی مجموعه جهاد کشاورزی در تهیه مایحتاج مردم در شب عید، ماه مبارک رمضان و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی قابل تقدیر است.

وی افزود: با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی استان و با نقش آفرینی گروه های جهادی در حال اجرایی کردن طرح های خودکفایی در عرصه تولید گوشت قرمز و دیگر محصولات استراتژیک هستیم و در آینده کردستانی ها خبرهای خوبی خواهند شنید.

سرهنگ شعبانی تصریح کرد: امروز تهدید اصلی کشور در حوزه اقتصادی و معیشتی است و دشمنان مرتب در حال رصد و توطئه افکنی هستند لذا باید با تفکر جهادی به مقابله با این توطئه ها بپردازیم.

وی افزود: مأموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با خون دل و ایثارگری های مثال زدنی به دست آمده است.

سرهنگ شعبانی تصریح کرد: وابستگی به واردات محصولات کشاورزی و غذایی در دوران حکومت پهلوی موجب وابستگی سیاسی کشور شده بود و باید دوران انقلاب اسلامی با رژیم گذشته در حوزه خودکفایی مواد غذایی مقایسه شود.

وی افزود: اقدامات ریاست و مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای صیانت از اراضی کشاورزی استان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی استان قابل تقدیر است.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان در پایان سخنان خود از اعضای گروه های جهادی و فعالان عرصه کشاورزی استان خواست که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه حضوری پرشور داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خبر داد؛

فعالیت ۳۳ گروه جهادی کشاورزی و دامپزشکی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت ۲۱ گروه جهادی در حوزه کشاورزی و ۱۲ گروه در حوزه دامپزشکی در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، پیمان اسکندری روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از گروه های جهادی حوزه تخصصی کشاورزی و دامپزشکی در سنندج اظهار کرد: جهاد کشاورزی برگرفته از ارکان انقلابی جهاد سازندگی تاسیس شده است و به عنوان سنگرسازان بی سنگر معروف شدند.

وی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی کردستان ۹۲ شهید، ۷۰ جانباز و ۱۵ آزاده برای توسعه و آبادانی روستاها در ایام دفاع مقدس تقدیم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: بحث امنیت غذایی و حکمرانی غذا در تمام ادوار تاریخ از مؤلفه‌های قدرت کشورها بوده است و هم اکنون نیز این مهم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برخی کارشناسان از این مهم برابر با امنیت ملی یاد می کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: در منویات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات مختلف تأکید شده است.

وی افزود: واژه امنیت غذایی جدیداً به اقتدار غذایی تبدیل شده است که با هدف گذاری تولید ۱۸۰ میلیون تن انواع محصولات به اولین کشور غرب آسیا در تولید محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

اسکندری اعلام کرد: کردستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی کشور است و بیش از ۱۰ درصد محصول استراتژیک گندم در این استان تولید می شود و در حوزه تولید گوشت مرغ و بسیاری محصولات دیگر جایگاه ویژه ای در سطح کشور داریم.

وی افزود: در توسعه دامپروری روستایی با همکاری بنیاد تعاون روستایی طرحی را منعقد کرده ایم که با توسعه دام سبک بر تولید گوشت و شیر استان اضافه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: در اجرای طرح توسعه باغات از توان بسیج و سپاه استفاده کردیم و ۵۰۰ هزار اصله نهال با همکاری سپاه در سطح استان آماده کاشت خواهد شد.

اسکندری افزود: بسیج مهندسین کشاورزی اجرای بسیاری از پروژه های محرومیت زدایی و روستایی را بر عهده دارند و هم اکنون ۳۳ گروه جهادی در سطح استان در حوزه های کشاورزی و دامپزشکی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ گروه جهادی در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار داده اند و ۱۲ گروه جهادی عرصه دامپزشکی نیز ۷۰ هزار رأس دام را تحت پوشش قرار داده اند.

اسکندری افزود: در قالب این گروه های جهادی ۱۹۷ مربی در سطح استان به فعالان عرصه کشاورزی و دامپزشکی خدمت رسانی می کنند.

وی اظهار داشت: اشتغال زایی و توزیع ثروت در عرصه کشاورزی بهترین نوع توزیع عادلانه ثروت است و باعث توسعه زیرساخت ها می شود لذا توسعه فعالیت های کشاورزی زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه است.

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=29513
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.