حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

گردنه ژالانه به دلیل کولاک شدید برف مسدود شد

  • کد خبر : 6027
  • 16 بهمن 1401 - 11:56
گردنه ژالانه به دلیل کولاک شدید برف مسدود شد
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: محور مواصلاتی سروآباد- اورامانات محدوده گردنه ژالانه بدلیل کولاک شدید برف مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، رامبد نوذری روز یکشنبه با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حال حاضر بارش شدید برف و کولاک موجب مسدود شدن این محور شده است و امکان تردد وجود ندارد، ضمن اینکه راهداران با تمام توان مشغول برفروبی در این مسیر هستند.

وی افزود:در حال حاضر تمام راه‌های اصلی و فرعی استان باز است اما به رانندگان توصیه می‌شود برای تردد در مسیرها وسایل و تجهیزات گرمایشی به همراه داشته باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به برفروبی محورهای استان در شبانه‌روز گذشته اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷۸ نفر از نیروهای راهداری با استفاده از ۵۳ دستگاه ماشین آلات در محورهای شریانی استان هزار و ۵۵۶ کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام دادند.

وی میزان شن و نمک مصرفی در محورهای شریانی استان را در شبانه‌روز گذشته ۳۲۱ تن اعلام کرد و ادامه داد: همچنین ۱۶ خودروی گرفتار در برف و کولاک در این محورهای توسط راهداران رهاسازی شدند.

نوذری با بیان اینکه همچنین سه هزار و ۱۷۰ کیلومتر از محورهای غیرشریانی استان نیز توسط ۱۵۶ نفر از نیروهای راهداری و بهره‌گیری از ۱۱۹ دستگاه ماشین‌آلات برفروبی شد، اظهار کرد: میزان شن و نمک مصرفی در این محورها ۶۷ تن بود.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر مسیرهای بین شهری و بیش از ۶ هزار کیلومتر راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=6027
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.