حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

کمین مرگ در جاده های اصلی کردستان

  • کد خبر : 7505
  • 18 اسفند 1401 - 9:12
کمین مرگ در جاده های اصلی کردستان
رئیس پلیس راه کردستان با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و انحراف به چپ با ۱۴ درصد است، ادامه داد: محور سنندج به همدان با وجود چهار خطه بودن ۱۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، بیشتر مرگ و میرها در کردستان مربوط تصادفات جاده‌های برون شهری است که دلایلی همچون سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و خستگی و مسافت زیاد است. از آنجا که بخش زیادی از جاده‌های کردستان در مسیر شمال غرب به جنوب غرب قرار دارد تردد در این جاده‌ها زیاد است و قرار گیری پشت سر خودروهای سنگین راننده را خسته می‌کند.

طبق اعلام رییس پلیس راه کردستان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۲۹۵ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان روی داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد بیشتر است، همچنین امسال میزان تصادفات برون شهری در استان ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به نظر می رسد مهمترین عوامل بروز تصادف در کردستان، نامناسب بودن راه‌ها، عدم اتمام پروژه‌هایی مثل کریدور شمال جنوب و بی توجهی رانندگان و سرعت بالا به وجود کوهستانی بودن منطقه است و می طلبد در کنار اصلاح راه‌ها، آموزش مستمر به رانندگان نیز در دستور کار قرار گیرد.

بیشترین تصادفات جاده‌ای در محورهای چهار خطه

رییس پلیس راه کردستان چندی پیش در جلسه شورای راهبری تصادفات استان آمار قابل تاملی ارائه داد.

سرهنگ عیسی گوهری با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو با ۲۷ درصد و انحراف به چپ با ۱۴ درصد است، ادامه داد: محور سنندج به همدان با وجود چهار خطه بودن ۱۵ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: ۱۰ درصد تصادفات برون شهری مربوط به محور سنندج – کرمانشاه، ۱۰ درصد سقز – دیواندره، هشت درصد سنندج – دیواندره و سنندج- مریوان ۶ درصد، سقز – بانه چهار درصد، سقز به بوکان سه درصد، بیجار به دیواندره سه درصد، بیجار – زنجان ۲ درصد و سقز – بوکان سه درصد است.

رئیس پلیس کردستان ۴۳ درصد تصادفات را ناشی از واژگونی و سرعت زیاد عنوان کرد و گفت: ۸۵ درصد تصادفات در هوای صاف و پایدار اتفاق می‌افتد.

سرهنگ گوهری اضافه کرد: ۶۲ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۲۸ نقطه به عنوان نقاط پرتصادف و ۳۲ نقطه نیز به عنوان نقاط دارای تصادف ثبت و مراحل کدگذاری و آشکارسازی آن انجام شده است.

وی به این هم اشاره داشت که باید دلایل افزایش آمار تصادفات در جاده‌های اصلی به ویژه محور سنندج- همدان با وجود چهار خطه بودن، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7505
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.