حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0
وقتی پشتکار، هدف را آسان می کند؛

کلیدواژه موفقیت در مهم‌ترین آزمون زندگی

  • کد خبر : 15454
  • 28 مرداد 1402 - 8:45
کلیدواژه موفقیت در مهم‌ترین آزمون زندگی
اسامی نفرات برتر کنکور 1402 در سایت سازمان سنجش اعلام شد که در این بین داوطلبان استان‌ کُردستان موفق به رتبه های تک رقمی در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسامی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۲ در سایت سازمان سنجش اعلام شد که در این بین داوطلبان استان‌ کُردستان موفق به رتبه های تک رقمی در کشور شدند، امید کتاب‌اللهی از گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با رتبه ۵ از سقز و دیاکو فاروقی از گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه ۸ از سقز را به خود اختصاص داده‌ است،

کسب این موفقیت‌ها در حالی‌ست که در واقع از بین ۲۵ هزار داوطلب کنکور در کردستان، تنها دو نفر توانسته عنوان داوطلب برتر را کسب کند، در حالی که در سال گذشته یک نفر داوطلب برتر تک رقمی هم در استان نداشتیم و دو نفر ۲ رقمی و ۳۰ نفر سه رقمی بودند.

کسب دو رتبه تک‌رقمی کنکور بیانگر استعداد دانش‌آموزان کردستانی است

هاشم ناظمی‌جلال مدیر کل آموزش و پرورش کُردستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز جزو جامعه هدف آموزش و پرورش استان است که در ۳ هزار و ۱۷۰ مدرسه شامل بیش از ۱۲ هزار کلاس درس اشتغال به تحصیل دارند.

وی کسب ۲ رتبه پنجم و هشتم توسط دانش‌آموزان کردستانی در کنکور سراسری را تبریک گفت و افزود: دانش‌آموز بانه ای نیز توانسته در عرصه جهانی در رشته شیمی حائز رتبه برتر شود که این نشان از استعدادهای بالقوه جوانان و دانش آموزان مستعد این استان است.

از ابتدا هدفم پزشکی تهران بود

دیاکو فاروقی رتبه ۸ کنکور سراسری گروه علوم تجربی می گوید: فرزند اول خانواده فاروقی، ساکن شهرستان سنندج، دانش آموز دبیرستان شهید بهشتی ناحیه ۲ سنندج با تلاش و پشتکار زیاد توانستم رتبه ۸ رشته علوم تجربی کنکور سراسری ۱۴۰۲ را کسب کنم.

وی با بیان اینکه من در هیچ کلاس حضوری شرکت نکردم و تنها در کلاس های آنلاین شرکت می کردم اظهار داشت: اولین سال است که در کنکور سراسری شرکت می‌کنم، از کلاس دهم به جد درس می‌خواندم، کلاس یازدهم بیشتر از کلاس دهم و کلاس دوازدهم بیشتر از یازدهم تلاش کردم و هر چه به کنکور نزدیکتر می‌شدیم بیشتر تلاش می‌کردم.

وی گفت: دلایل اصلی موفقیت خود را در عواملی می‌دانم که اکثر دانش‌آموزان می‌توانند از این طریق موفقیت را کسب کنند.

این رتبه برتر کنکور سراسری ادامه داد: از ابتدای برنامه‌ریزی برای کنکور هدف مشخصی برای خود داشتم و در طول این مدت با توکل بر خدا، استمرار در درس خواندن و به خصوص حمایت‌های خانواده توانستم به آنچه که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودم، دست یابم.

فاروقی در پاسخ به این سوال  که آیا کسب رتبه تک رقمی را پیش بینی می کردید؟ بیان کرد: ماراتن کنکور بسیار پییچده است و قابل حدس‌زدن نیست، از ابتدا هدفم پزشکی تهران بود و با توجه به برنامه‌ریزی و پشتکاری که داشتم مطمئن بودم که رتبه بالایی را کسب می‌کنم اما دست‌یابی به رتبه تک‌رقمی را حدس نمی‌زدم.

رتبه ۸ کنکور سراسری افرود: هدفم تحصیل در رشته پزشکی است و قطعا تخصص جراحی و فوق تخصص را هم ادامه می‌دهم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15454
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.