حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

کردستان مهم‌ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است/راه‌اندازی پایگاه اطفاءحریق هوایی در سنندج

  • کد خبر : 14942
  • 16 مرداد 1402 - 7:34
کردستان مهم‌ترین زیستگاه اکولوژیکی کشور است/راه‌اندازی پایگاه اطفاءحریق هوایی در سنندج
استاندار کردستان گفت: اطفای آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان نمونه بارز ایثارگری است که چند شبانه‌روز برای خاموشی شعله‌های آتش، حفظ و صیانت از پوشش جنگلی تلاش شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، «اسماعیل زارعی کوشا» در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سطح پوشش جنگل‌های کردستان را ۳۴۰ هزار هکتار یا ۸۵ درصد پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد.

وی کردستان را یازدهمین استان زاگرس نشين به لحاظ پوشش جنگلی بلوط عنوان کرد و افزود: تنها ۳۰ درصد از پهنه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری استان پروژه آبخیزداری و آبخوانداری انجام شده است که برای اجرای صددرصدی آن نیازمند تزریق اعتبار جهشی و نگاه ویژه هستیم.

وی شهرستان‌های شرق کردستان از جمله دهگلان، قروه، بیجار و بخشی از دیواندره را مناطق مهم آبخوانداری در استان برشمرد و افزود: کردستان به لحاظ پهنه جنگلی و مراتع، دارای پوشش متراکم، مهمترین زیستگاه اکولوژیکی کشور به حساب می‌آید.

“عباس علی نوبخت” معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این دیدار از نحوه اطفاء حریق جنگل‌های مریوان با مدیریت عملیاتی استاندار تقدیر ویژه کرد و تلاش مجموعه عوامل درگیر با فرآیند اطفای حریق را ستود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی نیز در این دیدار از اختصاص ۲۰۰ دستگاه دمنده ۴ زمانه، خرید ۲۰ پهپاد مدیریتی و عملکردی برای پایش و استفاده در مخاطرات،خرید موتور سیکلت برای تردد در مناطق صعب‌العبور خبر داد.

“حسین آهنی” راه‌اندازی پایگاه اطفاء حریق هوایی توسط شرکت‌های هواپیمایی خصوصی در سنندج را از مهم‌ترین مصوبات عنوان کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14942
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.