حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
یادداشت؛

کردستان سرزمین فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 18389
  • 13 مهر 1402 - 8:14
کردستان سرزمین فرهنگ و هنر
استان کردستان در روزهایی که گذشت میزبان نخستین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی بود که هنرمندان بسیاری از سراسر کشور در یکی از خاستگاه‌های اصلی موسیقیایی جهان، جلوه‌ای از هنر خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پاییز امسال برای کردستانی‌ها به شکل دیگری رقم خورد و برخلاف گذشته که تنها صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی به گوش می‌رسید؛ امسال مردم هنردوست این استان میزبان چهره‌های هنری کشور بودند و با برگزاری جشن‌های باشکوهی همچون جشن ۳۰ هزار نفری هفته وحدت مریوان، جشن مهمانی بزرگ امت احمد و نیز اولین دوره جشنواره موسیقی اقوام ایرانی رنگ و بوی پاییزی کردستان، رنگی هنری در سرزمین فرهنگ و هنر به خود گرفت.

سنندج شهر خلاق موسیقی به عنوان پایتخت هنری کشور برای بسیاری از هنرمندان شناخته می‌شود و در نخستین روزهای پاییز، این استان توانست جایگاه خود در فرهنگ و هنر کشور را به تثبیت برساند.

برگزاری چنین رویدادها و همایش‌هایی در استان کردستان نه تنها موجب شادابی و نشاط بیشتر مردم خواهد بود بلکه زمینه‌های رشد و توسعه اقتصادی منطقه را نیز فراهم خواهد کرد و از سویی با معرفی فرهنگ اصیل این منطقه گردشگران بیشتری نیز در طول سال از مناطق دیدنی استان بازدید خواهند داشت که این خود می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی جوانان را نیز ایجاد نماید.

توجه و اهتمام دولت به برگزاری این قبیل برنامه‌ها را می‌توان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ دولتمردان کردستانی قلمداد کرد که چنین رویدادهایی بی‌سابقه بوده و کمتر پیش آمده است که مسئولین استان به دنبال این ویژه برنامه‌ها در کردستان باشند که امید است شاهد استمرار برگزاری این برنامه‌ها در سطح استان باشیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر تاریخی خود به استان کردستان در سال ۸۸ نام این استان را استان فرهنگ و هنر نهادند تا برگ زرینی باشد برای یکی از خاستگاه‌های موسیقیایی و هنری جهان که نگاه ویژه هنرمندان در سراسر کشور به سمت این استان معطوف گردد و انتظار می‌رود که توجه بیشتر مسئولین فرهنگی را به همراه داشته باشد.

برگزاری ویژه برنامه‌هایی که از آنها یاد شد، باور مردم کردستان به داشته‌های هنری استان را دوچندان نمود و جرقه‌ای برای نوجوانان استان در فعالیت‌های هنری محسوب می‌شد که ضروری است در راستای تقویت انجمن‌های هنری و استعدادهای فرهنگی نوجوانان در این میان قدم برداشت و مسیر فعالیت هنری این عزیزان را هموارتر نمود.

بی‌تردید حمایت از هنر و هنرمندان و نقش‌آفرینی استعدادهای نوظهور در چنین رویدادهایی، رشد و بالندگی این قشر از جامعه را به همراه خواهد داشت که در آینده نیز می‌توانند در میان بزرگان هنر و موسیقی کشور بدرخشند و به عنوان سفیران هنری استان کردستان جایگاه هنری خود را نیز ارتقا دهند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18389
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.