حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
استاندار کردستان خبر داد:

 کردستان به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است

  • کد خبر : 19655
  • 29 مهر 1402 - 13:41
 کردستان به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است
استاندار کردستان گفت: استان کردستان با توجه به ظرفیت موجود آن و مشارکت مردم، تلاش مسئولان وهمت دولت مردمی، به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که در مجتمع فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: استان به لطف ظرفیت‌های کم نظیری که دارد به سرزمین جشن و جشنواره تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگ دوست، سختکوش و مهمان‌نواز هستند، افزود: بالاترازهمه ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در این استان وجود مردم غیرتمند و ایثارگر در این منطقه است.

استاندار کردستان ادامه داد: در نیمه نخست امسال شاهد جشن‌ها و برنامه های متعدد فرهنگی، هنری، ملی و مذهبی بودیم که محور همه آنها مردم بودند که مشارکت چشمگیری در آنها داشتند.

بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی خاورمیانه

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم در این مراسم اظهار کرد: وقتی هنرمندان همراهی مسئولان را می بینند دلگرم می شوند و مدیران هم وقتی شوق و ذوق هنرمندان و مردم را می ببینند احساس مسئولیت بیشتری می کنند.

رحمان هوشیاری با بیان اینکه ۲۱۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، اضافه کرد: مدعی هستیم این برنامه بزرگترین جشنواره تئاتر خیابانی در خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: ۲۵ اثر از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که توسط هیات بازبین ۱۱ اثر انتخاب شد ولی به دلیل تنگناهای مالی امکان حضور چهار اثر فراهم شد.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ۲۵ مهر امسال در مریوان آغاز شد و بعد از چهار روز اجرای ۳۸ نمایش امروز شنبه با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان می دهد.

این دوره از جشنواره در۶ بخش آزاد، آیینی- سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولان، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت در چهار روز برگزار شد.

افزون بر مریوان در شهرهای سروآباد، اسلام دشت و برده‌ره‌شه نمایش هایی در چهار روز برگزاری این جشنواره به اجرا در می آمد.

داوران این دوره متشکل از بهروز غریب پور، محمودرضا رحیمی، بهمن صادق حسنی، رضا فیاضی، افشین خدری و امیرحسین شفیعی بودند.

۲۱۵ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد با رای هیات بازبین ۳۸ اثر برای اجرا به مرحله نهایی راه پیدا کرد که از این تعداد چهار اثر مربوط به کشورهای ترکیه، عراق، تونس و ارمنستان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19655
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.