حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

‌کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار استان کردستان رونمایی شد

  • کد خبر : 18136
  • 09 مهر 1402 - 9:33
‌کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار استان کردستان رونمایی شد
کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار با عنوان «سیمای شهدای ورزشکار استان کردستان» که شامل ۶۴ شهید ورزشکار بوده، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، عبدالله رشیدی‌پور شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار استان کردستان که با حضور مسئولان و رؤسا و نایب رؤسای هیئت‌های ورزشی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ چاپ کتاب شهدا را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: چنین فعالیت‌هایی می‌تواند در آشنایی نسل جوان امروزی با تاریخ پر افتخار کشور و تبیین تلاش ماندگار رزمندگان و شهدای عزیزمان در بوجود آمدن آن و ایجاد امنیت و آرامش کنونی، تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه کردستان سرزمین ۱۸ هزار شهید مهاجر و بیش از ۵۴۰۰ شهید انصار بوده که زندگینامه هر یک از این عزیزان پر از درس و افتخار است، گفت: بسیاری از رشادت‌ها و حماسه‌های شهدا به ویژه شهدای ورزشکار مغفول مانده و اطلاع‌رسانی نشده است که باید با استفاده از چاپ و توزیع چنین کتاب‌های ارزشمند و ابزارهای فرهنگی نسبت به تبیین آنها اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه این کتاب در اختیار همگان به ویژه جامعه ورزشی و همه علاقه‌مندان قرار گیرد، تصریح کرد: اگر زندگانی و سرنوشت شهدای خطه کردستان را بررسی کنیم به عجایبی بر می‌خوریم که انسان را در بهت و حیرت قرار می‌دهد. باید نسل جوان امروزی با آن رشادت‌ها آشنا شوند.

وی به توطئه‌های دشمنان در طول تاریخ پرفراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران برای ضربه به انقلاب و انحراف افکار جوانان اشاره کرد و افزود: گرچه بدخواهان همواره دنبال دشمنی هستند اما با تلاش دلسوزان و پاسداران نظام و مردم ولایت‌مدار، این نقشه‌ها خنثی شده است.

رشیدی‌پور پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در همه جوانب را حاصل تلاش همه اقشار مردم، دولتمردان و نیروهای مسلح دانست و عنوان کرد: کمترین کاری که در حق شهدا می توان انجام داد زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.

معاون استاندار کردستان در پایان سخنان خود به وضعیت پروژه‌های استانی اشاره کرد و یادآور شد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌هایی همچون راه آهن همدان-سنندج و انتقال آب سد آزاد به سد وحدت سنندج از جمله پروژه‌هایی بوده که جزو مطالبات اصلی مردم است. برای این طرح ریلی که از سال ۱۳۸۴ کار مطالعاتی و از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده، در ۱۱ سال ۱۱ هزار میلیارد ریال و از سال ۱۴۰۰ با استقرار دولت سیزدهم تاکنون، ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده، همه اینها به برکت نظام صورت گرفته است.

آمنه غلام‌ویسی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: امنیت کنونی در سراسر کشور به ویژه کردستان حاصل خون شهیدانی است که از جان خود گذشتند تا آرامش را برایمان به ارمغان آورند، ما نیز وظیفه حفاظت از آن را برعهده داریم.

وی درباره این رونمایی گفت: گردآوری این کتاب زندگینامه شهدا از دو سال پیش با کمک و همکاری سپاه بیت‌المقدس و بسیج ورزشکاران کردستان آغاز شده و این حداقل کاری است که به عنوان دَین به شهدا توانسته‌ایم در حوزه ورزش و جوانان انجام دهیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه هرکدام از ما در مقابل شهدا دَینی داریم و باید آن را ادا کنیم تا انقلاب را به سلامتی به دست نسل‌های بعدی خود برسانیم، خاطر نشان کرد: از زمان جنگ تحمیلی تاکنون انقلاب اسلامی  با خون جوانان لایق خود از گزند تمامی توطئه‌های دشمنان در امان مانده و اکنون وظیفه ماست که این نظام را با تاسی از اهداف شهدای والامقام به رشد و بالندگی برسانیم.

وی به ایثارگری‌های مردم ایران به ویژه کردستانی‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گام برداشتن در ثبت خاطرات آن دوران کاری ارزشمند است چرا که به انتقال آرمان‌ و ارزش‌های آن دوران کمک شایانی می‌کند.

غلام‌ویسی عنوان کرد: چاب و توزیع این کتاب‌ها در سطح جامعه، فرصتی برای یادآوری و زنده نگه داشتن از جان گذشتگی‌های ایرانیان به ویژه جوانان کردستانی در زمان جنگ تحمیلی است که اجازه ندهند وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

در پایان این مراسم؛ از کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار با عنوان «سیمای شهدای ورزشکار استان کردستان» که شامل ۶۴ شهید ورزشکار بود، رونمایی و از اعضای خانواده شهدای ورزشکار و کارکنان خانواده شهید و رزمنده ورزش و جوانان کردستان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18136
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.