حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

کار رسانه‌ای باید در چارچوب اخلاق، دین و صداقت باشد

  • کد خبر : 30483
  • 26 اسفند 1402 - 16:25
کار رسانه‌ای باید در چارچوب اخلاق، دین و صداقت باشد
استاندار کردستان گفت: در استان کردستان کارهای زیادی انجام شده که بازتاب آن به واسطه قلم یک خبرنگار بازتاب داده خواهد شد و این نشانه رسالت سنگین یک خبرنگار است که به قلم و رسالت خود تعهد دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان عصر امروز در نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در سالن پیامبر اعظم کردستان برگزار شد اظهار داشت: انچه که برای رسانه، خبر و نوع کار خبرنگار بسیار حائز اهمیت است صحت و سقم خبر است.

وی گفت: نوگرایی یکی از ویژگی‌ها و روش‌های خوب در خبر است که یک خبرنگار باید از آن پیروی کند چرا که روش‌مندی و نوگرایی جلوه خاص به گیرایی یک خبر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: سنجرخان که ۱۰۰ سال از تاریخ آن گذشته است، ساخت سریال آن مورد عامه قرار گرفت و این نوعی نوآوری است.

کار رسانه‌ای باید در چارچوب اخلاق، دین و صداقت باشد

در ادامه اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان با بیان اینکه همه شاخصه های رسانه در استان اثرگذار بوده است، اظهار داشت: نام این جشواره خود به صداقت و صراحت شهره است و این برازنده اصحاب رسانه است.

زارعی کوشا گفت: کار رسانه باید دارای ویژگیهایی باشد که رسانه انقلابی را از تمام رسانه‌ها جدا کند.

وی افزود: رسانه به عنوان یک ابزار در خدمت اهداف مشخص شده در جامعه است اما در اسلام کار رسانه کاری است محدود، چرا که رسانه انقلابی و ابوذروار کار کردن دارای الزامات اسلامی است که باید خبرنگار آن را سر لوحه کار خود قرار دهد.

استاندار کردستان بیان داشت: کار رسانه باید در چارچوب اخلاق و اسلام باشد چرا که اگر غیر این باشد واقعیت بازتاب داده نخواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: امیدافرینی باید در راس کار یک خبرنگار باشد و اگر یک خبرنگار از این دایره خارج شد بیان حقیقت را انکار کرده است.

زارعی کوشا در ادامه اظهار داشت: در استان کردستان کارهای زیادی انجام شده که بازتاب آن به واسطه قلم یک خبرنگار بازتاب داده خواهد شد و این نشانه رسالت سنگین یک خبرنگار است که به قلم و رسالت خود تعهد دارد.

وی گفت: تا قبل از دولت سیزدهم از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار مساحت کردستان، ۷۶۸ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری انجام شده بود اما تنها در دو سال گذشته به همین مقدار مطالعه و پروژه‌ها انجام شد و امسال ۶۰۰ هزار تن محصولات ما افزایش پیدا خواهد کرد

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته در بیش از ۱۹۰ روستای کردستان مهاجرت و ۵۰ هزار نفر نیز به روستاها بازگشتند.

۵۲۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد

در ادامه حجت رشیدی مسئول بسیج رسانه استان کردستان گفت: امسال برای نهمین سال پیاپی جشنواره رسانه‌ای ابوذر برگزار شد و از مرداد ماه با رونمایی از موستر این جشنواره، فراخوان آن انجام و تا پایان دی ماه حدود ۵۲۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد رقابت سالم بین اصحاب رسانه برای شناسایی نقاط قوت استان به کشور است و اینکه از لحاظ رسانه و محتوا به سمت چه محتواهایی باید برویم چراکه جریانسازی رسانه‌ای در هر زمان متفاوت است.

وی افزود: ایجاد شور و نشاط در جامعه و امیدآفرینی بیشترین بحث‌های جشنواره این دوره بوده است تا بتوانیم داشته‌های خود را به مردم عرضه کنیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30483
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.