حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیر عامل کارخانه تولیدی کاغذ سنگی بیجار:

کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور در رشد تولید و مهار تورّم‌اند

  • کد خبر : 9921
  • 11 اردیبهشت 1402 - 22:42
کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور در رشد تولید و مهار تورّم‌اند
مدیر عامل کارخانه تولیدی کاغذ سنگی بیجار کارگران را موتور پیشران اقتصاد کشور دانست که در رشد تولید و مهار تورّم‌ نقشی موثر دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، به مناسبت سالروز گرامیداشت مقام کار و کارگر گفتگویی اختصاصی با شهریار مطلبی مدیر عامل کارخانه تولیدی کاغذ سنگی در بیجار داشته‌ایم که دعوت می‌شود تا پایان، همراه ما باشید.

 

کردتودی: به نظر شما نقش کارگران در عرصه اقتصاد مقاومتی چگونه توصیف می‌شود؟

اقتصاد مقاومتی مفهومی جدید در ادبیات اقتصادی جهان است که مفهوم آن کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید و تلاش برای خود اتکایی است و هدف آن بازسازی و احیای اقتصاد ملی است.

از آن جا که لازمه مقاومت، موفقیت در همگانی بودن آن است یعنی برقراری عدالت اقتصادی با مشارکت در اقتصاد مقاومتی رابطه تنگاتنگ دارد. همکاری همه بخش ها مانند بخش خصوصی، صادرکنندگان، واردکنندگان، کارگران، سیستم بانکی و … در این کار ضروری است.

با توجه به اهمیت جایگاه کارگران در عرصه اقتصاد ملی، این قشر از جامعه می توانند نقش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند، کارگران محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی، هستند و کارگران ستون تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن ایران قوی هستند.

 

کردتودی: نقش بنگاه‌های کوچک زود بازده تا چه اندازه در تکثیر موقعیت‌های شغلی کارگری و یا مشارکت کارگران در ایجاد کار و کارآفرینی موثر بوده است

بنگاه‌های کوچک و بزرگ و متوسط می توانند نقش کلیدی در رشد و توسعه اقتصادی کشور ایفا نمایند، انعطاف پذیری بنگاه‌های
کوچک و متوسط به گونه ای است که قادرند در شرایط تحریم نیز با تمرکز بر بازار های داخلی و تولید محصولات متنوع، کمک شایانی به رشد و تعالی صنعت در کشور نمایند.

با تمرکز بر سه هدف ویژه بنگاهها یعنی ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، رقابت پذیری صنعتی و فناوری اطلاعات و نوآوری در فضای کسب و کار می توان فاصله میان اهداف تدوین شده در برنامه های توسعه را با اهداف عملیاتی و قابل اجرا و به یکدیگر نزدیکتر ساخت.

 

کردتودی: آیا در کشور اصناف کارگری بدرستی پا گرفته‌اند و شأنیت حقوقی و اجرایی لازم را دارند؟

انجمن های صنفی کارگران و کارفرمایان که در قانون کار ایجاد و تاسیس آنها مجاز شمرده شده است، مانند سایر انجمن های قانونی، از ارکان سه گانه مجمع عمومی، هیات مدیره و بازرسان تشکیل و ترکیب یافته اند که هر یک از ارکان مذکور، طبق قانون به وظایف مقرر پرداخته تا دفاع از منافع شغلی اعضا به آسانی میسر گردد.

 

کردتودی: کم نیستند فرق و مکتب‌هایی که مدعی احترام به کارگر و دفاع از حقوق کارگران هستند، واقعیت این فرق و مکتب هاچیست و آیا براستی کارگر را محترم می دارند ؟

مکاتب گوناگون بشری دیدگاه های مختلف دوباره کار داشته اند، در اندیشه یونان باستان از آنجا که کار به بردگان اختصاص داشت فعالیتی تحقیرآمیز و پست شمرده می شد و این دیدگاه در آثار فلاسفه یونان نیز وجود دارد.

به تدریج در قرون وسطا و حاکمیت کلیسا بر اروپا تشویق به انجام کار برای کسب درآمد به وجود آمد، با گذشت زمان در دوران رنسانس و شکل گیری عقاید جدید درباره انسان و دین و دنیا، کار جایگاه و اصالت خاصی یافت، در جهان بینی اسلامی، کار مفهوم ویژه ای دارد و آثار آن تمام صحنه هستی را می گیرد و دنیا و آخرت را به هم گره می زند.

در فرهنگ غنی اسلامی ما، سلوک الهی دارای دو بخش است:بخش مادی و بخش معنوی، بخش مادیش کار است و بخش معنویش نماز، و از این جا می توان به اهمیت کار در جامعه اسلامی پی برد.

 

کردتودی: با توجه به نامگذاری سال به نام مهار تورم و رشد تولید، کارگران چه نقشی در عملیات‌ شدن آن دارند؟

کارگران موتور پیشران اقتصاد کشور در رشد تولید و مهار تورّم‌اند.

کارگر در پیشرفت اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و تمام اهتمام وتلاش همه آحاد جامعه کارگری تحقق بخشیدن به شعار رهبر معظم انقلاب است و خروجی کار آن‌ها در این سال پرخیر و برکت که کارگر و خانواده این قشر زحمتکش به اهمیت نقش و جایگاه خود در رشد تولید و شکوفایی اقتصاد کشور بیش‌ از پیش آشنا شوند و حس هویت و منزلت کار بیش از گذشته برای ایشان اهمیت پیدا کند.

تحقق شعار «مهار تورّم، رشد تولید» در سرلوحه امور تولیدی و صنعتی و….قرار گرفته وهمچنین با ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات این امر محق میگردد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9921
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.