حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

کارکنان دولتی کردستان امروز با لباس کردی سرکار می‌روند

  • کد خبر : 30112
  • 20 اسفند 1402 - 7:24
کارکنان دولتی کردستان امروز با لباس کردی سرکار می‌روند
استاندار کردستان به تمامی مسوولان و کارکنان توصیه کرد: امروز یکشنبه همه با لباس کردی در محل کار حاضر شوند تا این شاخص قوم کرد بیشتر از گذشته به دنیا معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان با تبریک ۲۰ اسفند که به عنوان روز جهانی لباس کردی نامگذاری شده است، اظهار داشت: اعتقاد دارم یکی از شاخص‌های قوم کرد که از اقوام دیگر در کشور آن را متمایز کرده است نمادها و آداب و رسوم سنتی و اصیل آن است که بیشتر از هر قومی بین مردم رواج دارد و با قوت توانسته‌اند در طول هزاران سال از اصالت خود محافظ کنند.

استاندار کردستان تصریح کرد: اکنون که روزی به نام لباس کردی نامگذاری شده، فرصتی است که نشان دهیم همه از بزرگ و کوچک به لباس و پوشش خود ارادت و اهتمام داریم.

وی تصریح کرد: برای اولین سال توصیه کردیم یک روز تمامی مسوولان و کارمندان و هر آن کس به مردم خدمت می‌کند، از بازاری تا راننده تاکسی هم با لباس کردی سرکار خود حاضر شوند و به این موضوع اهتمام داشته باشند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: امروز هر کس که به مردم خدمت می‌کند با پوشش کردی سرکار بیاید بلکه بیشتر از گذشته بتوانیم این لباس را به عنوان نماد خود به دنیا معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: ثبت روز لباس کردی در تقویم ملی آرمان من است و پیگیر آن خواهم بود امیدوارم بتوانم این آرمان را محقق کنم.

استاندار کردستان در ادامه گفت: حضور کارمندان در ادارات با لباس کردی هیچ منعی ندارد بلکه مایه افتخار است.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: بنده با لباس کردی از شخص رئیس جمهور در سفر به کردستان استقبال کردم و در میدان آزادی سنندج نیز با همین لباس فاخر در کنار رئیس جمهور حاضر شدم.

وی گفت: پوشش کردی برای ادارات نیازی به ابلاغ و اعلام نیست و هیچ منعی ندارد بلکه این کار به نوعی حفاظت و صیانت از اصالت خودمان است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30112
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.