حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
از بین رفتن سیمای شهری سنندج زیر چرخ سیار؛

چگونه ۴۰۰ وانت‌بار میوه‌فروش در سنندج ساماندهی می‌شوند؟ + فیلم

  • کد خبر : 18820
  • 19 مهر 1402 - 5:43
چگونه ۴۰۰ وانت‌بار میوه‌فروش در سنندج ساماندهی می‌شوند؟ + فیلم
هر کجای شهر سنندج را که می‌نگری، وانت است و وانت، از میوه‌فروش گرفته تا فروش پوشاک و وسایل ضروری زندگی!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نابسامانی حضور وانت‌بارها و فروشندگان سیار در خیابان‌ها و معابر شهر سنندج مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده که انتقاد شهروندان را به دنبال داشته است.

آسیب دیدن سیما و منظر شهری، افزایش بار ترافیکی معابر، ایجاد گره‌های ترافیکی و بعضا وقوع تصادفات درون شهری از جمله مهم‌ترین نتایج این معضل است.

۱۸ تیرماه سال گذشته بود که در چهار‌راه حاجی‌آباد، میدان ۱۲ فروردین روبروی سردخانه، بلوار ارشاد روبروی مجتمع ایثار، بلوار معلم بالاتر از میدان سهروردی (فیض‌آباد) و بلوار حمدی بالاتر از مسجد قبا پنج نقطه در نظر گرفته شده برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش بود اما متاسفانه بعد از چند ماه دوباره در سایه بی‌توجهی هم مردم و هم مسئولان این ساماندهی به بی‌خیالی منجر شد.

در اینکه برخی از این افراد براساس نیاز و برای تامین معاش به این کار اقدام می‌کنند حرفی نیست، اما برخی دیگر برای سودجویی اقدام به راه‌اندازی این شغل می‌کنند و یک نفر را با پرداخت دستمزد برای انجام این کار در نظر می‌گیرند، ولی به هر حال باید این مهم را در نظر داشت که تأمین زندگی نباید به بهای آزار و اذیت و نادیده گرفتن حقوق دیگران صورت گیرد.

هرچند قیمت پایین فروش میوه توسط وانت‌بار‌ها نسبت به مغازه‌های شهر باعث ‏استقبال مردم شده و این امر موجب فعالیت ادامه‌دار وانت‌بار‌ها شده است، اما ازدحام ‏این میوه‌فروشان در بسیاری از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر منجر به ‏ایجاد ترافیک شده و تردد خودرو‌ها را ‏با مشکل مواجه کرده است موضوعی که شهروندان بار‌ها خواستار ساماندهی آن ‏شده‌اند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سنندج از فعالیت۴۰۰ دستگاه وانت میوه‌فروشی در میادین اصلی سطح شهر یا بهتر است بگوییم در همه معابر اصلی و فرعی خبر داد و گفت: امید است با همکاری و تعامل نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی زمینه اجرای طرح ساماندهی و رفع مشکل ترافیک سطح شهر مرتفع شود، اما این نحوه سخن گفتن توپ انداختن در زمین یکدیگر است و در واقع خیابان‌های سنندج، در تسخیر وانت‌بار‌های میوه‌فروشی است که بدون توجه به اخطار‌های پلیس راهور و شهرداری، به کار خود ادامه می‌دهند و به نظر می‌رسد زور کسی به آن‌ها نمی‌رسد.

بدون شک برای مقابله با این نوع کسب و کار باید همه جنبه‌های امر را مد‌نظر قرار داد از یکسو بهبود وضعیت اشتغال می‌تواند این پدیده را تضعیف کند و از سوی دیگر ارتقای فرهنگ شهروندی می‌تواند باعث بهبود وضع موجود گردد.

شاید اگر شهرداری مکان مناسب و مسقف و در دسترسی را برای این وانت‌بار‌ها در نظر بگیرد، بتوان مشکلات ترافیکی این نوع از فروش را برطرف کرد و از سوی دیگر رضایت مردم را نیز برای دسترسی به محصولات با قیمت مناسب کسب کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18820
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.